اخبار فرش ماشینی

یک فرش نفیس صفوی چکش حراج می‌خورد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

یک فرش نفیس مربوط به دوران صفوی، بزودی در شعبه نیویورک ساتبی چکش حراج می‌خورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این فرش نفیس ایرانی که زمانی به یک میلیاردر آمریکایی تعلق داشته در آینده نزدیک در شعبه نیویورک موسسه حراجی ساتبی چکش حراج می‌خورد.

به گزارش دیلی‌میل، این فرش که قدمت آن حدود ۳۶۰ سال برآورد شده است، در ابعاد دو در سه متر بوده و با قیمت پایه پنج میلیون پوند در ماه ژوئن به حراج گذاشته می‌شود.

یکی از کارشناسان موسسه حراجی ساتبی این فرش را که در قرن هفدهم میلادی در نواحی جنوب شرقی ایران بافته شده یکی از نفیس‌ترین فرش‌هایی می‌داند که طی چند دهه گذشته در این موسسه حراجی به حراج گذاشته شده است.

ویلیام کلارک، میلیاردر آمریکایی مالک فرش صفوی که بعدها سناتور شد، در سال‌های نخستین قرن بیستم در جریان سفر خود به اروپا این فرش را که از جنس پنبه و ابریشم است، در پاریس خریداری کرد.

فرش نفیس صفوی در شرایطی در ساتبی چکش حراج می‌خورد که در سال ۲۰۱۱ نیز یک فرش کرمان در حراجی کریستی به مبلغی بیش از ‌۹ میلیون دلار چکش حراج خورد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در سال ‌۲۰۰۸ نیز، فرش نایاب ایرانی که از سوی بنیاد مرمت نیوپورت از کلکسیون دوریس دوک در حراجی کریستی عرضه شده بود، به قیمت ‌۴/۴۵ میلیون دلار فروخته شد.

البته موسسه‌ حراجی ساتبی در گذشته نیز بارها اقدام به حراج آثار تاریخی ایرانی از جمله فرش‌های نفیس کرده که از آن جمله می‌توان به حراج قالیچه‌ای زیبا که در اواخر قرن ‌۱۶ یا اوایل قرن ‌۱۷ میلادی، در سال‌های حکومت سلسله‌ پادشاهی صفویه در ایران بافته شده است، به مبلغ دومیلیون و ‌۷۲۹هزار و ‌۲۵۰ پوند در شعبه‌ی لندن این مؤسسه‌ حراجی اشاره کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×