اخبار فرش ماشینی

بازدیدهیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران از کارخانه نفیس نخ

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

بازدیدهیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران از کارخانه نفیس نخ

هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران در ادامه بازدیدهای خود از واحدهای عضو، در روز یکشنبه مورخ ۱۵ بهمن ماه از کارخانه نفیس نخ واقع در شهرک صنعتی لیا در حومه شهر قزوین بازدید کردند.

این کارخانه با سرمایه گذاری ریالی ۲۱۳ میلیاردی و ارزی ۱۷ میلیون یوریی، در سال ۱۳۷۸ در زمینی به مساحت ۲۲ هزار متر مربع با هدف تولید اسمی ۹۰ تن نخ POY در روز تأسیس شد. طی ۸ سال فعالیت و با استفاده از درآمد حاصل از فعالیت های تولیدی، طرح های توسعه در بخشهای مختلف اجرا شده به نحوی که تولید به ۱۶۰ تن در روز افزایش یافته است. در حال حاضر این کارخانه با مساحتی قریب به ۵۵ هزار مترمربع و با تولید نخ‌های FDY و POY با ظرفیت ۹۵ تن و همچنین DTY با ظرفیت ۵۵ تن به ترتیب با نمره نخ‌های ۵۰۰-۱۲۰ دنیرو ۹۰۰-۱۰۰ دنیر و نخ TFO با ظرفیت ۱۲ تن و نخ ATY با ظرفیت ۱۱ تن و FDY با ظرفیت ۱۰ تن، تولید خود را تا ۱۸۳ تن در روز افزایش داده است.

در این کارخانه ۵۶۴ نفر مشغول به کار می‌باشند. از دیگر محصولاتی که در شرکت نفیس نخ تولید می‌شود، می‌توان به نخ شبه شانل مورد مصرف در رومبلی، نخ ۷۵ دنیر ۲۵۰۰ تاب مورد مصرف در چادر مشکی، نخ خاب فرش ماشینی جایگزین اکریلیک و ویسکوز، نخ تار فرش، نخ خاب فرشHigh residual shrinkage، نخهای کاتیونیک، نخ FDY با ازدیاد طول بالا (شبهHOY)، نخ‌های چند لا تابی مورد مصرف در فرش‌های shaggy، نخ FDY جایگزین PP مورد مصرف تشک خوشخواب نام برد.

محصولاتی که برای اولین بار در شرکت نفیس نخ تولید شده‌اند عبارتست از : نخ دیرسوزfire-retardant، نخ آنتی باکتریال antibacterial، نخ ماکرو مصرفی در پارچه‌های فوتر، نخ دوخت و گلدوزی، نخ HOY، FDY300d/272f مصرف شانل ریسی،FDY300 با جمع شدگی ۴۰% مصرف رومبلی گل برجسته، نخ مصرفی در تار و پود شلوار جایگزین پنبه.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مواد اولیه این شرکت از صنایع پتروشیمی شهید تندگویان و یا منابع خارجی به صورت چیپس پلی‌استر تأمین شده و مصرف ماهیانه آن معادل ۲۰۰۰ تن می‌باشد.

مقدار صادرات این شرکت در ده ماهه نخست سال ۹۱ بالغ بر ۱۰۸۱ تن بوده که ارزش آن بالغ بر ۲.۳ میلیون دلار می‌باشد. لازم به ذکر است که هدف تعیین شده برای صادرات در سال ۹۱ معادل ۳ میلیون دلار بوده است. این صادرات بیشتر به کشورهای ترکیه و ازبکستان صورت می‌گیرد.

از جمله افتخارات این شرکت می‌توان به کسب عنوان تولیدکننده نمونه سالهای ۸۸ و ۹۰، صادرکننده نمونه سال۹۰، چهره صنعتی برتر استان سال ۹۰، پیشکسوت نمونه سال۸۵ و ۸۷، سرمایه گذار نمونه استان سال ۸۵ و اخذ گواهینامه تحقیق و توسعه اشاره کرد.

این شرکت با بهره‌گیری از سیستم مدیریتی کارآمد به همراه ساختار فرآیندی جامع و با تکیه بر مشتری مداری توانسته است به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد. سیستم مدیریت این شرکت با استفاده از زیر بخش‌هایی همچون ارزیابی عملکرد فردی، نظام پیشنهادات، نوآوری در محصول، مدیریت استرتژی متوازن، اندازه‌گیری رضایت کارکنان و مدل شایستگی کارکنان، شاداب سازی فضای کار و برون سپاری توانسته است هم در جهت رضایت کارکنان و هم در جهت رضایت مشتری گام‌های مؤثری برداشته و در نهایت به تولیدات با کمیت و کیفیت بالاتر دست یابد.

در پایان این بازدید اعضای هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی ایران از بخشهای مختلف سالن های تولید و آزمایشگاه و نیروگاه تولید برق این کارخانه که با ظرفیت ۳.۵ مگاوات در حال کار می باشد بازدید به عمل آوردند و از کارآمدی مدیریت آن شرکت در جهت استفاده حداکثری از مشارکت پرسنل و بهره برداری از خرد جمعی در اداره این واحد صنعتی قدردانی نموده و از به کارگیری افردای مجرب که موجب رشد روز افزون در میزان تولیدات و کیفیت آن می‌شود، ابراز خرسندی نموده و موفقیت های روز افزون را برای این مجموعه آرزو کردند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×