اخبار فرش ماشینیاسلاید شوجذاب‌ترین‌ها

رئیس اداره صنعت و معدن آران و بیدگل: صادرات سالانه ۱۰۰ میلیون دلار فرش ماشینی از آران به خارج از کشور

آران و بیدگل- رئیس اداره صنعت، معدن آران گفت: آران و بیدگل دومین تولید کننده فرش ماشینی در جهان است و سالانه افزون بر ۱۰۰ میلیون دلار فرش ماشینی از این شهرستان به سایر کشورها صادر می شود.

به گزارش مجله نساجی کهن به نقل  از مهر مجتبی محلوجی، با بیان اینکه آران و بیدگل دارای ۸۰۰ واحد صنعتی است که نزدیک به ۹۰ درصد آنها را صنایع تولید فرش و صنایع وابسته تشکیل می‌دهد، اظهار داشت: تعداد صنایع مستقر در این شهرستان با هشت استان کشور برابری می‌کند و نکته اینجاست که ۱۰۰ درصد این صنایع از سوی بخش خصوصی راه اندازی و مدیریت می‌شود.

وی با اشاره به صادرات سالانه افزون بر ۱۰۰ میلیون دلار فرش ماشینی از شهرستان آران و بیدگل به مقصد سایر کشورها بیان داشت: این واحدهای تولیدی نزدیک به ۵۰ میلیون مترمربع در سال تولید فرش ماشینی دارند که بیشتر به کشورهای همسایه و اروپایی صادر می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آران و بیدگل اضافه کرد: این شهرستان دومین تولید کننده فرش ماشینی در جهان است اما به دلیل وابستگی به خارج در بخش تأمین مواد اولیه و ماشین آلات با مشکلاتی روبرو شده‌ایم که نیاز به حمایت جدی دولت دارد.

وی اضافه کرد: صنعت فولاد هم در شهرستان آران و بیدگل مستقر است که امسال افزون بر ۴۵ میلیون دلار صادرات داشته است و می‌توان از این فرصت برای استقرار صنایع پایین دستی فولاد بهره گرفت.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آران و بیدگل اضافه کرد: بیش از ۱۰۰ فعالیت صنعتی پایین دستی فولاد شناسایی شده است و به دنبال فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و جذب سرمایه گذار در این بخش هستیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی تک محصولی بودن صنعت در شهرستان آران و بیدگل را یک تهدید جدی برشمرد و تصریح کرد: استقرار صنایع پیشرفته و صنایع پایین دستی فولاد می‌تواند تهدید بخش صنعت را به فرصت تبدیل کند که در این زمینه گام‌های خوبی در حال برداشته شدن است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×