اخبار فرش ماشینی

مصاحبه آقای مارتین فولکرتز (Martin Folkerts)- مدیر نمایشگاه های خارجی شرکت نمایشگاهی دویچه مسه آلمان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

دموتکس در انتظار شما در سراسر جهان

آقای مارتین فولکرتز (Martin Folkerts)- مدیر نمایشگاه های خارجی شرکت نمایشگاهی دویچه مسه آلمان
در این گفتگوی اختصاصی مجله نساجی کهن، آقای فولکرتز بیشتر در رابطه با نمایشگاههای دموتکس که هم اکنون در سراسر جهان گسترده شده است توضیح می دهند. همانطور که به خوبی می دانید امروزه دموتکس در هانوفر آلمان، استانبول ترکیه، مسکو روسیه و شانگهای چین برگزار می شود که هر کدام توانسته مخاطبین خاص منطقه ای و بین المللی خود را بدست آورد.

مصاحبه آقای مارتین فولکرتز

در ابتدا از آقای فولکرتز سوال می کنم که آیا از این نگران نیستید که این چهار رویداد دموتکس رقیبی برای یکدیگر باشند و هر کدام باعث ضعیف تر شدن دیگری شود؟
ببینید این شبهه ای است که برای بسیاری از شرکت های تولیدکننده که مخاطب ما هستند به ویژه پس از برگزاری اولین دوره نمایشگاه دموتکس در مسکو پیش آمد.
هدف ما از برگزاری نمایشگاه دموتکس در چهار نقطه دنیا در واقع پاسخگویی به نیازهای منطقه ای و سهولت مشارکت غرفه گذاران و تجار و بازرگانان بوده است. شرکت های تولیدی و یا بازدیدکنندگان دموتکس در هر جای دنیا دارای سطوح تجارت مختلفی هستند و نیازهای متفاوت دارند. قطعاً ما از مشتریان خود و بازدیدکنندگان انتظار نداریم در هر چهار رویداد شرکت کنند؛ کما اینکه برخی از شرکت های بزرگ و دارای پتانسیل تولید و صادرات بالا این کار را انجام می دهند و در سراسر دنیا با ما همراه هستند. دموتکس هانوفر یک رویداد به معنای واقعی بین المللی و بزرگترین رویداد فرش و کفپوش در سراسر جهان است و به نوعی میعادگاه همه ماست و در آن سطوح دسترسی به بازار در بخش های مختلفی وجود دارد. دموتکس خاورمیانه که پس از انتقال به ترکیه در استانبول برگزار می شود؛ همانطور که از نام آن بر می آید بازار کشورهای منطقه خلیج فارس، کشورهای عربی، ایران، ترکیه و… را پوشش خواهد داد. دموتکس روسیه هم قطعاً یک رویداد مهم در بازار کشور روسیه و البته کشورهای آسیای میانه و CIS و کشورهای تازه استقلال یافته است که به نظر ما دارای پتانسیل های بسیار بالایی در آینده خواهد بود. برگزاری همزمان اولین دوره این نمایشگاه در سال ۲۰۱۲ با نمایشگاه منسوجات خانگی مسکو مزیت های بسیار زیادی را برای هر دو نمایشگاه فراهم آورد. در آخر نیز دموتکس چین به عنوان بزرگترین نمایشگاه کفپوش در آسیا جایگاه ویژه ای را پیدا کرده است و در حال حاضر در بازار بسیار پر رونق چین به خوبی جای خود را باز کرده است. به ویژه در بخش هایی مانند کفپوش های چوبی، پارکت، لمینیت و… به یک برند شناخته شده تبدیل شده است. هر کدام از نمایشگاههای ما بر روی طیف خاصی از بازدیدکنندگان متمرکز است.
در سال ۲۰۱۲ ما نمایشگاه دموتکس روسیه را برای اولین بار برگزار کردیم و برای اولین بار نیز دموتکس خاورمیانه را پس از ۵ دوره برگزاری در دبی به استانبول منتقل کردیم. بسیار خوشحال هستیم که بسیاری از مشتریان ما به این رویدادهای جدید اعتماد کردند و در آن ها حضور یافتند. به ویژه بازار روسیه و CIS که با وجود همه پتانسیل ها برای اغلب شرکت های تولیدکننده فرش و کفپوش- با توجه به قوانین و شرایط متفاوتی که در منطقه و کشورهای روسی زبان وجود دارد- ناشناخته تر بوده است.

– در سال ۲۰۱۳ چه برنامه هایی برای موفقیت بیشتر و شگفت زده کردن مشتریان خود دارید؟
هدف اصلی ما در سال ۲۰۱۳ بالا بردن سطح سرویس ها و خدمات به شرکت کنندگان در نمایشگاه و افزایش ارزش بازدیدکنندگان خواهد بود.
همچنین با توجه به نیاز روزافزون بازار به طرح های جدید و نوآورانه و محصولات جدید در رویدادها، سمینارها و همایش های موازی با برگزاری نمایشگاه سعی داریم به این بخش توجه بیشتری داشته باشیم.

شما به بازارهای جدید اشاره کردید. آیا صرفاً هر شرکت کننده ای در دموتکس می تواند در این بازارهای جدید موفق باشد؟ برای موفقیت در این رویدادها چه توصیه هایی را به شرکت ها دارید؟
با همه شانس ها و موقعیت های تازه ای که در یک بازار جدید وجود دارد چند نکته را باید همیشه در ذهن داشته باشیم. هر بازار جدیدی دارای خصوصیات و ویژگی های منحصر به فردی است که غرفه گذاران در نمایشگاه باید به آنها توجه کنند. مثلاً به طور خاص در کشورهای چین و روسیه، غرفه گذاران و شرکت های حاضر حتماً باید اطلاعات مورد نظر محصولات خود را به چینی و یا روسی چاپ کنند تا در اختیار مشتریان قرار گیرد و حتماً از افراد آشنا به زبان های چینی یا روسی بهره ببرند؛ چرا که این افراد به راحتی می توانند با بازدیدکنندگان و تجار آن کشورها ارتباط برقرار کنند و حتی در بسیاری موارد دیگر موجبات راحتی بیشتر شرکت کنندگان را فراهم آورند. همچنین داشتن یک همکار محلی یا یک شرکت نمایندگی به عنوان واردکننده و توزیع کننده می تواند کمک بزرگی برای توسعه بازار فروش باشد.
از طرف دیگر ورود به بازارهای جدید به ویژه کشوری مانند روسیه نیازمند اطلاعات فنی و تکنیکی بسیار بالایی است. قوانین صادرات و واردات به روسیه نکته ای است که باید حتماً به آن توجه خاص داشته باشند. مثلاً طبق قوانین روسیه کالاهایی که شرکت شما برای حضور در نمایشگاه به روسیه وارد کرده است به عنوان واردات موقت محسوب می شود و در صورتی که شما آنها را به فروش برسانید باید آن را به واردات دائم تبدیل کنید که دردسرهای خاص خود را دارد. در حالی که این کار در شانگهای به راحتی قابل انجام است، در روسیه شما مجبور هستید آن کالا را تا مرزهای روسیه و دوباره به داخل خاک این کشور حمل کنید تا بتوانید وارد مراحل بعدی فروشتان شوید.
با بیان این مثال کوچک قصد دارم به این مسئله اشاره کنم که غرفه گذاران ما باید حتماً قبل از ورود به بازارهای جدید خود را از نظر اطلاعات فنی و تکنیکی لازم به روز کنند و یا اطلاعات دقیق و کامل را از شرکای تجاری خود و یا شرکت های همکار ما در برگزاری نمایشگاه و… بدست آورند تا پس از ورود به بازار غافلگیر نشوند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

– پیام شما برای شرکت کنندگان در نمایشگاههای دموتکس از منطقه خاورمیانه و به خصوص شرکت های ایرانی چیست؟
همیشه وقتی شما در یک رویداد نمایشگاهی حضور پیدا می کنید باید وقتی هم برای آماده سازی خودتان به عنوان بازدیدکننده و یا غرفه گذار صرف کنید. من به همه فعالان این صنعت در ایران و خاورمیانه توصیه می کنم حتماً بازدید از نمایشگاه دموتکس هانوفر آلمان را برای آشنایی با بازار کفپوش و فرش در جهان در دستور کار خود قرار دهند و اگر محصولات، توان تولیدی و صادراتی آنها و البته تجربه در عرصه صادرات را دارند در این رویداد بزرگ شرکت کنند.
اگر شرکتی یا تولیدکننده ای هنوز اطلاعات کافی و لازم را از بازار و نحوه ورود به آن بدست نیاورده، اصلاً نباید در این نمایشگاه غرفه گذار باشد چرا که قطعاً هزینه های زیاد مالی برای آنها به دنبال خواهد داشت که نتیجه ای ندارد. فکر می کنم برای شرکت هایی که بازار هدف آنها خاورمیانه و کشورهای عربی است دموتکس استانبول یک گزینه بسیار خوب است و برای ایرانیان نیز سفر به ترکیه بسیار آسان است. بنابراین پیشنهاد می کنم که امسال دموتکس استانبول را از دست ندهید.
در پایان از تمامی علاقمندان به بازدید از نمایشگاههای دموتکس، علاقمندان به رزرو غرفه و به طور کلی فعالان صنعت فرش ماشینی، صنعت فرش دستباف و سایر کفپوش ها در ایران درخواست می کنم جهت کسب اطلاعات بیشتر و بهره برداری هر چه بهتر از رویدادهای دموتکس با نماینده فعال و ارزشمند ما در ایران یعنی شرکت فوژان راهبران و شخص خانم نارینه آذلبار تماس برقرار کنند.

منبع: شماره ۱۸ مجله کهن

تلفن اشتراک: ۷۷۲۴۵۷۸۰-۰۲۱

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×