اخبار فرش ماشینی

رئیس بازرگانی آران و بیدگل خبر داد‎: ‎ تولید سالانه ۱۴ هزار مترمربع فرش دستباف در آران و بیدگل‏

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس اداره بازرگانی آران و بیدگل گفت: سالانه حدود ۱۳ تا ۱۴ هزار‏‎ ‎متر مربع انواع و اقسام فرش دستباف در این شهرستان تولید می‌شود‎.‎

عباس‎ ‎مرادی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در کاشان با اشاره به کاهش بافت‎ ‎نقش‌های قدیمی از طرح محتشم، معرفتی با تغییرات خاص، جنگلی، شمع گل و‎ ‎پروانه، آوا، گل ابریشم، خطی، شطرنجی و برجسته به عنوان عمده طرح‌های رایج‎ ‎در فرش‌های دستباف این منطقه نام برد‎.
‎وی اضافه کرد: در شهرستان آران و بیدگل دو شرکت تعاونی فرش دستباف‎ ‎فعالیت دارند که یکی در بخش مرکزی و دیگری در ابوزیدآباد بخش کویرات است‎.

‎رئیس اداره بازرگانی آران و بیدگل خاطرنشان کرد: شرکت تعاونی‌های یاد‎ ‎شده حدود ۵ هزار عضو دارند که با فعالیت‌های اتحادیه صنف فرش دستباف،‎ ‎اداره بازرگانی و این شرکت‌ها یک‌هزار و ۲۰۰ خانوار تاکنون زیرپوشش بیمه‏‎ ‎عمر، بازنشستگی واز کار افتادگی قرار گرفته‌اند‎. ‎مرادی با اشاره به برپایی حدود ۸ هزار دار قالی در این شرکت‏‎ ‎تعاونی‌ها یادآور شد: تمام تولیدات شهرستان آران و بیدگل به دلیل‎ ‎آموزش‌های اداره بازرگانی و شرکت تعاونی فرش دستباف منطقه به بافندگان،‎ ‎قابلیت صادرات به کشورهای دیگر را دارا هستند‎.

‎وی از رکود بازار که بافنده را تامین نمی‌کند، گرانی انواع مواد‎ ‎اولیه فرش دستباف، نبود بیمه درمان و اختصاص تسهیلات قابل توجه برای‎ ‎خانوارهای بافنده به عنوان برخی از مشکلات این بخش یاد کرد‎.‎قالیبافی در گذشته یکی از فعالیت‌ها و مشاغل عمده مردم شهرستان آران و بیدگل در شمالی‌ترین نقطه استان اصفهان بوده‌ است‎.

‎در کشور سالانه بیش از ۵ میلیون مترمکعب فرش دستباف تولید می‌شود‏‎. ‎

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×