اخبار فرش ماشینی

مشتریان قدیمی فرش دستبافت ایران برگشتند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

رئیس مرکز ملی فرش ایران از شتاب گرفتن صادرات فرش دستباف ایران به بازارهای جهانی خبرداد و گفت: مشتریان قدیمی ایران برگشتند.

“حمید کارگر” گفت: با وجود نامناسب بودن اعداد صادراتی فرش دستباف ایران در سال گذشته، در آغاز سال جاری رشد قابل ملاحظه‌ای در این حوزه به چشم می‌خورد که می‌تواند نویدبخش سال بهتری برای فعالان اقتصادی فرش ایران باشد.
رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: آنگونه که آمارهای گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد، در فروردین ماه امسال، بیش از ۲۳۴ تن فرش دستباف به ارزش بیش از ۱۱ میلیون دلار از کشورمان به بازارهای هدف صادر شد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، رشدی حدود دو برابر را چه به لحاظ وزنی و چه از نظر ارزشی نشان می‌دهد. بر این اساس، در فروردین ماه سال قبل، نزدیک به ۱۱۳ تن فرش دستباف به ارزش بیش از ۵ میلیون دلار از ایران صادر شده بود.
وی تصریح کرد: بخش اعظم صادرات فرش دستباف در آغاز سال جاری به مقصد آمریکا ارسال شده است که نزدیک به ۷ میلیون دلار را شامل می شود و بازگشایی درهای بازار آمریکا به روی دستبافته‌های ایرانی می تواند نشانه بهبود اعداد صادراتی فرش ایران در سال جاری باشد، این در حالی است که در چند سال گذشته، ورود فرش‌های دستباف تولید ایران به خاک آمریکا ممنوع بود که با لغو این محدودیت در پی اجرایی شدن برجام، شاهد آغاز صادرات فرش به آمریکا به عنوان بزرگترین خریدار فرش در دنیا هستیم

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×