اخبار نساجی

آمار تجارت ۱۰ ماهه ایران/صادرات ۳۴.۵؛ واردات ۴۳.۷میلیارد دلار

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

آمار تجارت 10 ماهه ایران/صادرات 34.5؛ واردات 43.7میلیارد دلار

 

آمار تجارت غیرنفتی کشور در ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۱ اعلام شد.

در حالی که گمرک ایران هنوز به صورت رسمی آمار تجارت غیرنفتی کشور را در ۱۰ ماهه سال جاری منتشر نکرده است، وزیر امور اقتصادی و دارایی در تازه‌ترین اظهارات خود حجم صادرات غیرنفتی و واردات کشور را در این مدت به ترتیب ۳۴.۵ و ۴۳.۷ میلیارد دلار اعلام کرد.

به گفته شمس‌الدین حسینی صادرات و واردات کشور در ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ترتیب ۲.۵ و ۱۲.۵ درصد کاهش یافته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

همچنین در همین مدت زمان ۲۰ میلیون تن کالای اساسی و ضروری به ارزش ۱۴.۲ میلیارد دلار وارد شد که از نظر ارزشی ۲۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

در ۱۰ ماهه نخست امسال صادرات کالاهای صنعتی و معدنی کشور رشد ۳۰ درصدی را تجربه کرد، در حالی که صادرات میعانات گازی و محصولات پتروشیمی عمدتا به دلیل تشدید تحریم‌ها کاهش یافته است.

نسبت صادرات غیرنفتی به واردات از ۷۰ به ۷۸ درصد در ۱۰ ماهه اول سال ۱۳۹۱ افزایش یافته است. این در حالی است که کسری بازرگانی خارجی کشور بدون احتساب نفت از ۱۵ میلیارد دلار به ۹ میلیارد دلار کاهش یافته که حاکی از بهبود ۴۰ درصدی این شاخص است.

پیش‌بینی می‌شود گمرک ایران ظرف روزهای آینده جزئیات تجارت غیرنفتی کشور را در ۱۰ ماهه نخست امسال منتشر کند.

به گزارش ایسنا، در ۹ ماهه سال جاری ارزش صادرات و واردات کشور بدون احتساب نفت، گاز و تجارت چمدانی به ترتیب ۱.۴۴ و ۱۰.۵۴ درصد کاهش یافته و به ۲۴.۸ و ۳۱.۳ میلیارد دلار رسید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×