اخبار نساجی

دومین همایش عایقهای ساختمانی در مشهد مقدس برگزار شد

 

دومین همایش عایقهای ساختمانی در مشهد مقدس برگزار شد

رییس سازمان ملی استاندارد ایران از برگزاری همایش نانو فناوری در ماه آگوست( مرداد ماه سال آینده ) ماه به میزبانی جمهوری اسلامی ایران خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنعت ،معدن و تجارت ((mimt به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد خراسان رضوی، نظام الدین برزگری در دومین همایش عایق های ساختمانی با اعلام این خبر افزود: با توجه به این که مسئولیت دبیرخانه فناوری نانو بر عهده ایران است لذا این همایش درسال  میلادی ۲۰۱۲ به میزبانی کشورمان برگزار خواهد شد.

وی در ادامه به نقش عایق های ساختمانی اشاره کرد و گفت: در مسئله ساخت و سازها عایق های رطوبتی نقش بسزایی ایفا می کند زیرا از لحاظ جلوگیری از اتلاف انرژی در ساختمان ها بسیار تاثیر گذار است.
این مقام مسئول با اشاره به این که امسال شاهد اجرای طرح هدفمندی یارانه ها بودیم ،بیان کرد: هم اکنون بحث انرژی به بحث مهمی در کشورمان تبدیل شده و در دنیا شاهد اجرای استانداردهای۵۰۰۰۰ و ۵۰۰۰۱ هستیم که این استانداردها بحث مدیریت انرژی را مطرح می کند.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان این که در کشورمان به تازگی به این موضوع پرداخته ایم, ادامه داد: در بحث ساختمان ها، عایق های حرارتی نقش اول را ایفا می کند به طوری که در بحث سرمایش و گرمایش ساختمان ها شاهد این مهم هستیم.

برزگری در ادامه با بیان این مطلب که در بحث ساختمان سازی موضوع استفاده از بتن، یک صنعت تلقی می شود ،افزود: در ساخت و سازها شاهد استفاده از این صنعت هستیم. در حالی که با استفاده از فناوری های نوین می توانیم شاهد استفاده از پلی استایرن در سقف و دیواره ساختمان ها باشیم.

وی با تاکید بر این که باید با تبلیغات مردم را در زمینه استفاده از عایق های رطوبتی نوین آگاه کرد،گفت : ما باید در رابطه با محصولات با کیفیت اطلاع رسانی داشته باشیم تا مردم و حتی انبوه سازان به این سمنت ترغیب شوند.
برزگری تاکید کرد: در همین رابطه برای امر اطلاع رسانی در ادارات کل استاندارد استان ها، در سال جاری ۳۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است که بر اساس شرایط هراستان به انها اختصاص داشته شده است
ریس سازمان ملی استاندارد ،  در ادامه به بحث فعالیت واحد های صنعتی و رعایت استانداردها از سوی واحدهای صنعتی اشاره کرد و افزود: بیش از صدها واحد تولیدی در کشور فعال هستند که همه آنها بحث استانداردها را رعایت می کنند و به نشان استاندارد در محصولات توجه می کنند.
گفتنی است: دومین همایش عایق های ساختمانی به مدت دو روز و به میزبانی اداره کل استاندارد خراسان رضوی در هتل پارس مشهد در ۶ و ۷ بهمن ماه برگزار شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×