اخبار نساجی

منبع تامین مصوبه واردات ۲۴ میلیارد دلاری کجاست؟

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

منبع تامین مصوبه واردات ۲۴ میلیارد دلاری کجاست؟

منبع تامین مصوبه واردات 24 میلیارد دلاری کجاست؟ معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۲۴ میلیارد دلار مجوز اخیر واردات ردیف بودجه‌ای نیست بلکه تخصیص ارز رسمی از طریق بانک مرکزی برای وارد‌کنندگان است.

محمدعلی ضیغمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که منبع تامین ۲۴ میلیارد دلار وارداتی که اخیراٌ تصویب شد، کجاست؟ اظهار داشت: ۲۴ میلیارد دلاری که برای واردات کالاهای اساسی در نظر گرفته شده است ردیف بودجه‌ای ندارد و در واقع اصلا بودجه نیست بلکه تخصیص ارز رسمی از طریق سیستم بانکی برای واردکنندگان کالاهای اساسی و مواد اولیه است.

وی افزود: در سال‌های گذشته هم ۲۰ تا ۲۲ میلیارددلار تخصیص ارز به این گروه از وارد‌ کنندگان داده می‌شد و هدف از این مصوبه تأکید دولت بر تسریع بانک مرکزی و بانک‌های عامل در ارائه ارز مورد نیاز وارد‌کنندگان کالاهای اساسی و تأمین مواد اولیه مورد نیاز کالاهای تولید داخل و ضروری است.

ضیغمی گفت: دولت حتی یک دلار هم از این رقم را صرف واردات نمی‌کند و عین تخصیص ارز صورت گرفته در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد و دولت تنها پشتیبانی لازم را انجام می‌دهد تا مواد اولیه بخش تولیدی کشور راحت‌تر و سریع‌تر در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×