اخبار نساجی

قاچاق پارچه و پوشاک، صنعت نساجی ایران را به نابودی کشانده است

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی گفت: روند کنونی مبارزه با قاچاق کالا به اندازه مبارزه با مواد مخدر در طول سال‌های گذشته ناموفق است.

اسدالله بادامچیان با انتقاد از واردات غیرقانونی و بی‌رویه پارچه و پوشاک به کشور گفت: تا یک دهه پیش اکثر پارچه‌ها و محصولات کارخانه‌های نساجی کشور در مغازه‌ها و فروشگاه‌های پارچه فروشی به فروش می‌رسید و مردم نیاز خود را از تولیدات داخلی تأمین می‌کردند.

هم‌اکنون با واردات و قاچاق پارچه‌های بی‌کیفیت، بازار داخلی این محصول در اختیار تولیدکنندگان کشورهای دیگر قرار دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات واسلام‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: هم‌اکنون با واردات و قاچاق پارچه‌های بی‌کیفیت، بازار داخلی این محصول در اختیار تولیدکنندگان کشورهای دیگر قرار دارد و بسیاری از کارخانه‌های نساجی کشور به مرز ورشکستگی رسیدند.

وی با بیان این که وضعیت کنونی در بازار پارچه و پوشاک تهران و اعتراض صنف پارچه فروشان به اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز نتیجه نابودی صنعت نساجی کشور است، تأکید کرد: اگر دولت با سیاست‌های صحیح اقتصادی از این صنعت حمایت می‌کرد، هم‌اکنون بازاریان و پارچه فروشان به این وضعیت دچار نمی‌شدند.

مبارزه با قاچاق محصولات نساجی مطلوب نیست

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بادامچیان مبارزه با قاچاق محصولات نساجی و پوشاک در کشور را نامناسب خواند و یادآور شد: عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در طول سال‌های گذشته در مبارزه با قاچاق کالا مناسب نبوده است و حجم ورود کالاهای قاچاق به کشور نشان دهنده این موضوع است.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی با انتقاد از شیوه و رویه مبارزه با قاچاق کالا در کشور تصریح کرد: شیوه کنونی مبارزه با قاچاق کالا و همچنبین عدم توجه به موضوع‌های زیربنایی و با اهمیت در زمینه سیاست‌گذاری اقتصادی هیچ تأثیر مثبتی بر کنترل ورود کالای قاچاق به کشور ندارد.

روند کنونی مبارزه با قاچاق کالا در کشور به همان اندازه ناموفق است که مبارزه با مواد مخدر در طول سال‌های گذشته ناموفق بوده است.

بادامچیان افزود: روند کنونی مبارزه با قاچاق کالا در کشور به همان اندازه ناموفق است که مبارزه با مواد مخدر در طول سال‌های گذشته ناموفق بوده است.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی با بیان این که اگر مبارزه با قاچاق کالا مؤثر بود هم‌اکنون شاهد افزایش بی‌شمار قاچاق کالاهای مختلف به کشور نبودیم، تأکید کرد: این موضوع بیش از هر عاملی نیازمند سیاست‌گذاری دقیق اقتصادی و اجرای برنامه‌های متنوع برای تقویت هر چه بیشتر تولید کشور است

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×