اخبار نساجی

عرضه منطقه‌ای گازوئیل؛ احتمال تغییرات جدید در سهمیه‌ها

 

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اجرای طرح عرضه منطقه‌ای گازوئیل در ۳ استان کشور و کاهش ۲۵ درصدی مصرف این فرآورده نفتی اعلام کرد: به زودی متناسب با تناژ و کلاس خودروهای دیزلی، سهمیه‌های گازوئیل منطقی می‌شود.

جلیل سالاری درباره جزئیات اجرای طرح عرضه منطقه‌ای سهمیه گازوئیل به خودروهای دیزلی گفت: در حال حاضر این طرح به منظور مدیریت مصرف گازوئیل در سه استان سیستان و بلوچستان، کردستان و هرمزگان عملیاتی شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران با اعلام اینکه اجرای این طرح در هر یک از این استان‌ها بیش از ۲۵ درصد در کاهش مصرف گازوئیل در بخش حمل و نقل تاثیرگذار بوده است، افزود: هم اکنون مذاکراتی بین شرکت ملی پخش نفتی و ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور برای عرضه منطقه‌ای گازوئیل در کل کشور در حال انجام است.

این مقام مسئول از اجرای طرح عرضه منطقه‌ای سهمیه گازوئیل به خودروها در کل استان‌های کشور در آینده یا نزدیک خبر داد و افزود: هنوز زمان بندی اجرای این طرح مدیریت مصرف سوخت نهایی نشده است.

وی با یادآوری اینکه هم اکنون حدود ۸۰ هزار دستگاه خودروی دیزلی در سطح کشور وجود دارد به مهر گفت: مطالعات انجام گرفته نشان می‌دهد در شرایط فعلی سهمیه‌های خودروهای دیزلی حدود ۲ برابر مصرف واقعی این خودروها است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

سالاری با اشاره به اختصاص ۱۰۰ تا ۱۱۲ میلیون لیتر سهمیه گازوئیل به خودروهای دیزلی تاکید کرد: با این وجود مصرف واقی گازوئیل در بخش حمل و نقل کشور حدود ۵۰ میلیون لیتر در روز است.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران از احتمال منطقی شدن سهمیه گازوئیل برخی از خودروهای دیزلی خبر داد و افزود: قطعا اجرای طرح عرضه منطقه‌ای سهمیه گازوئیل منجر به مدیریت بیشتر مصرف سوخت در کشور خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×