اخبار فرش ماشینی

مصاحبه اختصاصی مجله کهن با شرکت اورینتال مصر؛ بزرگترین مجموعه تولیدی فرش ماشینی در جهان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

بزرگترین مجموعه تولیدی فرش ماشینی و مواد اولیه آن در جهان

شرکت اورینتال مصر

 

فرش ماشینی شرکت اورینتال مصر مجله نساجی کهن

مصاحبه اختصاصی مجله کهن / نمایشگاه دموتکس هانوفر

بهنام قاسمی – مجله نساجی کهن :: شاید بتوان گفت بزرگترین مجموعه تولیدی فرش و مواد اولیه آن در جهان شرکت اورینتال مصر است. این شرکت دارای مجموعه های تولیدی متعدد و دفاتر بازرگانی و فروش فعالی در سراسر جهان است. در سالهای اخیر همواره یکی از بزرگترین غرفه های نمایشگاه دموتکس هانوفر متعلق به این شرکت بوده و در سال ۲۰۱۳ نیز غرفه این شرکت با بیش از ۱۰۰۰ متر وسعت رتبه اول را داشت. در زیر گفتگوی کوتاهی با مدیر هنری  و طراحی این شرکت را می خوانید. آقای Amr  وجود بیش از ۱۰۰ کلکسیون طرح  و رنگ در غرفه این شرکت را دلیل موفقیت آنها در جوابگویی به بازار های بزرگ صادراتی می داند. بزرگترین و مهمترین بازار این شرکت مصری بازار بزرگ کشور آمریکاست.

 

–  درباره آخرین محصولاتی که شما آورده اید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

قطعاً شرکت اورینتال ویور (Oriental Weavers) بزرگترین تولید کننده فرش در جهان است و در بسیاری از موارد این شرکت نیاز ها و مدهای صنعت فرش را دستخوش تغییر می کند. در نمایشگاه دموتکس هانوفر ۲۰۱۳ ما آخرین محصولات، مدها و طرح های روز صنعت فرش ماشینی را ارائه کرده ایم.

در شرکت اورینتال بیش از ۱۰۰ کلکسیون فرش ماشینی در طرح ها و رنگ بندی های مختلف وجود دارد و امسال هم برگترین غرفه نمایشگاه، با بیش از ۱۰۰۰ متر مربع متعلق به ماست. شرکت اورینتال ویور توانسته با یکپارچه سازی خطوط تولیدی خود (Integration) و ساماندهی تمام مراحل تولید فرش های ماشینی، تافتینگ و… از تولید الیاف و نخ گرفته تا بسته بندی و صادرات به خوبی در بازارهای آمریکا و اروپا سهم صادرات خود را افزایش دهد.

 

–  طراحی در صنعت فرش ماشینی برای شما تا چه حد اهمیت دارد ؟

قطعاً طراحی بسیار مهم است و به ناحیه یا منطقه ای که بازار هدف ماست بستگی مستقیم دارد چرا که طرح و رنگی که برای اروپا مناسب است برای کشورهای عربی مناسب نیست و یا آنچه برای آفریقا مناسب است در آمریکا الزاماً فروش موفقی ندارد. ما در شرکت اورینتال ویور یک بخش طراحی بسیار قدرتمند داریم که می توانیم سلیقه ها و نیازهای بازار را به خوبی شناسایی و تامین کنیم. قطعاً تیم طراحی قوی برای تیم فروش ما یک پشتوانه خوب خواهد بود. در حال حاضر تیم طراحی این شرکت شامل ۲۰ طراح می باشد.

 

فرش ماشینی شرکت اورینتال مصر مجله نساجی کهن

–   می توانید نمایشگاه دموتکس ۲۰۱۳ را با نمایشگاه سال ۲۰۱۲  مقایسه کنید؟

برای شرکت ما این نمایشگاه همیشه مفید است و هرگز نمی توانیم دموتکس هانوفر را از دست بدهیم. شاید امسال ترافیک بازدیدکنندگان در نمایشگاه از سال قبل کمتر بود اما برای ما هیچ تفاوتی ندارد چرا که همه مشتریان مهم ما از نمایشگاه بازدید کردند و از اینکه همه مشتریان خود را هر ساله در اینجا و در زیر یک سقف ملاقات می کنیم بسیار خرسندیم.

 

–   آیا با این نظر که قدرت اقتصادی مردم اروپا و حجم خرید ها کمتر شده است موافقید؟

تا حدی این قضیه صحیح است. قطعا فشارهای اقتصادی و بحران های موجود در میزان خرید مردم و رفتار بازار تاثیر گذار است اما شرکتهایی مانند اورینتال ویور این امر را چندان احساس نمی کنند چرا که ما معمولاً با شرکت های بین المللی بسیار بزرگ توزیع کننده و مصرف کننده فرش در جهان کار می کنیم. شرکت های زنجیره ای و بزرگی که به هر حال مشتریان زیادی در سراسر جهان دارند و ما به کمک آن ها می توانیم به خوبی بحران های سخت را مدیریت کنیم.

 

–  درباره بازارهای آینده فرش در خاورمیانه چه فکر می کنید؟

به نظر من در منطقه خاورمیانه بازارهای بسیار خوبی وجود دارد اما مشکلاتی هم احساس می شود. ما مشتریان خوبی در کشورهای خاورمیانه داریم اما متاسفانه در برخی از کشورها به دلایل سیاسی و اوضاع غیرعادی مانند سوریه، لیبی، مصر و .. فعلا چشم انداز خوبی وجود ندارد. در حال حاضر در کشورهای منطقه که اوضاع آرام و با ثباتی دارند ما تجارت فوق العاده خوبی داریم. کشورهایی مانند امارات، قطر و عربستان صعودی از مشتریان بسیار مهم ما هستند.

 

–  در بخش صادرات کدام بازارها برای شما اهمیت بیشتری دارد؟

برای شرکت ما بزرگترین بازار صادراتی کشور آمریکاست و فکر می کنم برای تمامی تولیدات، آمریکا یک بازار بسیار بزرگ است. آمریکا دارای جمعیت بالا، اقتصاد بسیار قدرتمند و بازار مصرف گسترده ای است و برای ما هم غیرقابل چشم پوشی است.

By: Behnam Ghasemi   kohanjournal.com

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×