اخبار نساجی

قسط ششم درآمدهای نفتی محدود شده ایران به زودی واریز می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس اظهارات امروز «ولی الله سیف» رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی در این کمیسیون، قسط ششم درآمدهای نفتی محدود شده ایران طبق توافق ژنو به زودی واریز می شود.

«غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با رییس بانک مرکزی افزود: براساس اظهارات رییس کل بانک مرکزی از مجموع ۴.۲ میلیارد دلاری که طبق توافق ژنو باید از پول های ایران آزاد شود، ۵ قسط آن واریز شده و کاملا در اختیار بانک مرکزی است.

وی همچنین گفت: در این جلسه اعلام شد که بانک مرکزی مبالغی را به وزارتخانه ها به عنوان قرض داده است اما این وزارت خانه ها در بازپرداخت آن تعلل و تاخیر می کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه با یادآوری آمارهای ارایه شده از سوی مدیرعامل صندوق توسعه ملی درخصوص منابع این صندوق اظهار داشت: سرجمع اعتبارات صندوق توسعه ملی ۱۰۰ میلیارد دلار است که ۶۰ میلیارد دلار آن بصورت مصرف نشده باقی مانده است؛ یعنی برای این میزان هنوز تعهدی ایجاد نشده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

جعفرزاده خاطر نشان کرد: دستگاه های مشابه صندوق توسعه ملی در کشورهای دیگر نیز وجود دارد اما در این کشورها غیر از درآمدهای نفتی به درآمدهای دیگر نیز فکر می شود و این درآمدها به صندوق های ذخیره آنها واریز می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×