اخبار فرش ماشینی

آمار صادرات و واردات صنایع نساجی و پوشاک کشور طی سال ۱۳۹۰

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

آمار صادرات و واردات صنایع نساجی و پوشاک کشور طی سال 1390

 

به گزارش دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی ایران، طی سال ۱۳۹۰، مجموع صادرات صنایع نساجی و پوشاک کشور بالغ بر ۶۰۱/۲ میلیون دلار بوده که با احتساب فرش دستباف، انواع ماشین آلات نساجی، انواع رنگ و مواد تکمیلی منسوجات از۱۱۹۴/۴ میلیون دلار فراتر رفته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

شایان ذکر است که در میان محصولات نساجی، کفپوشهای ماشینی و پوشاک نیز به ترتیب با ۳۱۲/۸ و۷۵/۵ میلیون دلار بیشترین ارزش صادرات را به خود اختصاص داده اند.

همچنین طی این مدت، واردات این صنعت بالغ بر ۱۳۹۵/۷ میلیون دلار بوده که با احتساب فرش دستباف، انواع ماشین آلات نساجی، انواع رنگ و مواد تکمیلی منسوجات از ۱۸۴۹/۲ میلیون دلار فراتر رفته است. طی سال ۱۳۹۰، بیشترین ارزش واردات محصولات نساجی به انواع الیاف با ۵۹۴/۲ و انواع ماشین آلات با ۳۸۳/۶ میلیون دلار اختصاص داشته است. همچنین طی این مدت ارزش واردات انواع نخ و پارچه به ترتیب ۲۷۵/۳ و ۱۹۶/۳ میلیون دلار بوده است.

شایان ذکر است طی سال ۱۳۹۰، واردات پارچه چادر مشکی به کشور ۹۷/۸ میلیون دلار و واردات الیاف پنبه به کشور ۱۱۳/۵ میلیون دلار بوده که نسبت به واردات سال ۸۹ به ترتیب ۱۹/۹ و ۳۲/۴ درصد رشد داشته است.

براساس این گزارش ارزش صادرات غیرنفتی کشور طی سال گذشته بالغ بر ۴۳۷۹۶ میلیون دلار بوده که از این میان، ارزش صادرات میعانات گازی ۱۰۰۱۴، محصولات پتروشیمی ۱۵۰۳۳ و سایر کالاها ۱۸۷۴۹ میلیون دلار بوده است. گفتنی است ارزش واردات کل کشور نیز طی سال گذشته بالغ بر ۶۱۷۸۷ میلیون شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×