اخبار نساجی

دفاع از دلار ۳۰۰۰ تومانی / سلطانی: حذف “ایران‌کد” و “شبنم” تصمیم کاملا درستی بود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

دفاع از دلار 3000 تومانی / سلطانی: حذف "ایران‌کد" و "شبنم" تصمیم کاملا درستی بود

نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره‌ی نرخ ارز به معنی تثبیت آن بوده و به گفته‌ وی محدوده ۳۰۰۰ تومان برای نرخ ارز – حالا با ۱۰۰ تومان بالاتر یا پایین‌تر – برای اقتصاد کشور مناسب است.

پدرام سلطانی، نایب رییس اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان مطلب بالا تاکید کرد: تثبیت نرخ ارز بدین معنی است که قیمت‌ آن در یک محدوده‌ مشخص قرار گرفته و نوسان محدودی داشته باشد.

وی گفت: نوسانات نرخ ارز نباید به نحوی باشد که تاثیر منفی روی فرآیند تجارت داشته باشد.

به گفته نایب رییس اتاق بازرگانی ایران محدوده‌ای که وزیر صنعت، معدن و تجارت برای نرخ ارز اعلام کرده مختص شرایط کنونی است. در شرایط فعلی مادامی که امکان فروش بیشتر نفت یا دسترسی به ارز حاصل از فروش نفت محدود است، می‌توان آن را برای نرخ ارز مناسب دانست.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در ادامه درباره‌ی جمع‌آوری طرح شبنم و ایران کد که از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح شده است، اظهار کرد: این نوع سیاست‌گذاری‌ها نظیر ایجاد طرح شبنم و ایران کد که در نهایت باعث افزایش تشریفات فعالیت‌های اقتصادی می‌شود، صرفا برای فعالان اقتصادی شفاف و قانونمند هزینه‌ها را افزایش داده و زمینه‌های بیشتری را در راستای فعالیت متخلفان فراهم می‌کند.

سلطانی با تاکید بر این‌که هرچقدر هزینه‌های تجارت افزایش یابد جذابیت قاچاق افزایش می‌یابد، تصریح کرد: تصمیم‌گیری برای حذف ایران کد و طرح شبنم بسیار درست بوده و ما باید به سمتی حرکت کنیم که موانع غیرفنی و غیرتعرفه‌ای را از سر مسیر تجارت برداشته و در نهایت قاچاق را کنترل و هزینه‌های نهایی را کاهش دهیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×