اخبار نساجی

لایحه بودجه ۹۳ فاقد محرک‌های لازم برای تشویق فعالان بخش خصوصی است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

لایحه بودجه ۹۳ فاقد محرک‌های لازم برای تشویق فعالان بخش خصوصی است

    مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، بودجه بخش صنعت، معدن و پتروشیمی را در قالب لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور بررسی و اعلام کرد این لایحه فاقد بسته سیاستی منسجم و جامع در راستای تحریک و تشویق فعالان اقتصادی بخش خصوصی است.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، دفتر مطالعات انرژی، صنعت و معدن این مرکز اعلام کرد: رویکرد لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور در ارتباط با تمام بخش های اقتصاد و به تبع آن، بخش‌های تولیدی صنعتی، معدنی و پتروشیمی عمدتاً انقباضی بوده و علاوه بر این، فاقد بسته سیاسی منسجم و جامع در راستای تحریک و تشویق فعالان اقتصادی بخش خصوصی است.

نتایج بررسی ماده واحده و تبصره‌های لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ نشان می دهد، با توجه به مشخص نبودن دورنمای تحریم‌ها و وضعیت موجودی در دسترس صندوق توسعه ملی، نمی‌توان به تأمین منابع مالی بخش‌های تولیدی مولد از منابع صندوق توسعه ملی، چندان خوشبین بود.

به این ترتیب از محل احکام مندرج در بندهای تبصره «۵» که عمدتاً مرتبط با منابع صندوق توسعه ملی و وصولی اقساط تسهیلات حساب ذخیره ارزی است، مبلغ قابل توجهی عاید بخش صنعت و معدن نخواهد شد و در تبصره‌های دیگر مرتبط مانند تبصره های «۶»، «۷» و «۸» و غیره نیز بسته سیاستی محرک یا منابع چشمگیری به منظور تحول در بخش های صنعت و معدن کمتر به چشم می‌خورد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

علاوه بر این، افت شدید اعتبارات عمرانی فصل صنعت و معدن و کم رنگ بودن وظایف حاکمیتی دولت در تقویت زیرساخت های صنعتی و معدنی نیز مزید بر علت شده است.

بنابراین پیشنهاد می‌شود ضمن اصلاح تبصره‌های لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ مطابق با پیشنهادهای مطرح شده در این گزارش، از دولت خواسته شود تا با ارائه بسته سیاستی منسجم، راهکارهای قانونی تأمین منابع مالی واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی و تنظیم و تسهیل رابطه بین بخش تولید و نظام بانکی کشور در سال ۱۳۹۳ را ارائه کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×