اخبار فرش ماشینی

فرش و صنایع دستی نقش قابل ملاحظه ای در تولید ، صادرات و اشتغالزایی دارد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان شمالی گفت: فرش و صنایع دستی استان نقش قابل ملاحظه ای در تولید ، صادرات و اشتغالزایی دارد.
محمد رضا باقری با اشاره به نقش فرش در تولید و صادرات افزود: استان به ایجاد رشته های تخصصی فرش و صنایع دستی نیاز دارد.

وی گفت : با توجه به فعالیت موفق آمیز خوشه فرش استان ، وجود رشته تحصیلی فرش در یکی از دانشگاههای استان عامل مهمی در پیشرفت بافندگان فرش و ارتقاء کیفیت فرش است.

وی به اهمیت آموزشهای تخصصی برای فرشبافان استان اشاره کرد و گفت: فرش دستباف خراسان شمالی متاثر از ویژگی های برجسته فرهنگی و هنری در سالهای اخیر مورد توجه قرار گرفته و این کالای سنتی قابلیت برخورداری از شهرت جهانی و معروفیت را دارد.

وی افزود : منطقه ویژه اقتصادی بجنورد دارای گرایش تجاری، صنعتی و آموزشی می باشد که احداث دانشگاه بین المللی هم در این منطقه پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گفت : تامین اعتبار مهمترین مشکل فراهم کردن زیرساختهای صنعتی منطقه ویژه اقتصادی بجنورد است.

وی تخصیص ردیف بودجه خاص ملی به برخی از استانها که برای تامین زیربناهای صنعتی مناطق ویژه دچار مشکل هستند/ راهکار مناسبی دانست.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رییس هیات مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان مزیت های ویژه منطقه اقتصادی بجنورد را برخورداری استان از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان و ارتباط با کشورهای آسیای میانه از طریق ترکمنستان، قرارگیری در محور جاده آسیایی، کاهش هزینه تولید، برخورداری از معافیت های گمرکی و مالیاتی عنوان کرد.

باقری گسترش صنعت ترانزیت، صادرات مجدد و انتقال کالا و جلب و تشویق سرمایه گذاری داخلی و خارجی و ایجاد اشتغال مولد را از اهداف دیگر منطقه ویژه اقتصادی برشمرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×