گزارش نمایشگاه ها

گزارش اختصاصی مجله کهن از نمایشگاه دموتکس هانوفر

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

سهم ۲ درصدی ایران از نمایشگاه دموتکس آلمان

ایران پنجمین تولیدکننده فرش در جهان

 

در نمایشگاه سال ۲۰۱۴ که مثل همیشه در ژانویه برگزار گردید در حدود ۱۳۵۰ شرکت از ۵۸ کشور جهان به عنوان غرفه گذار حاضر بودند که نسبت به سال گذشته رشد مناسبی داشته است. (بیش از ۸۵ درصد غرفه گذاران غیر آلمانی بودند.) همچنین ۴۵ هزار بازدیدکننده از ۸۰ کشور جهان برای بازدید این نمایشگاه به هانوفر آمدند. بیشترین تعداد غرفه ها در نمایشگاه امسال به کشورهای هند (۲۰ درصد)، آلمان (۱۶ درصد)، چین (۱۵ درصد)، ترکیه (۹ درصد)، بلژیک (۷ درصد)، هلند و ایتالیا (۴ درصد)، آمریکا (۳ درصد)، انگلستان و ایران (۲ درصد) تعلق داشت. ۲۸ شرکت ایرانی در این نمایشگاه در بخش های ماشینی و دست باف حضور داشتند که نوید دهنده آینده بسیار بهتری برای صادرات فرش ماشینی و دستباف کشور است.

ایران در بخش فرش دستباف دارای پاویونی ۳۶۰ متری بود که با زحمات و تلاش مرکز ملی فرش ایران بر پا شده بود. جناب آقای محمد باقر آقا علیخانی، رئیس مرکز ملی فرش ایران و آقای محسن حسن زاده، معاون تحقیقات و آموزش این مرکز هم به همراه جمعی از تولیدکنندگان فرش دستباف ایرانی در سال ۱۵ نمایشگاه حضور داشتند. در این نمایشگاه هر ساله تعداد زیادی از تاجران فرش ایرانی مقیم کشور آلمان هم با نام و نشان های خارجی در این نمایشگاه حضور پیدا می کنند و به عرضه فرش دستباف ایرانی می پردازند.

۲۸ شرکت ایرانی حاضر در این رویداد عبارت بودند از :

بخش فرش ماشینی :

۱- شرکت فرش ستاره کویر یزد (یزد)
۲- گروه صنعتی نیکزاد (یزد)
۳- فرش مشهد (مشهد)
۴- فرش زرباف خراسان (مشهد)
۵- فرش مشهد اردهال (کاشان)
۶- فرش زرتشت (کاشان)
۷- فرش شاهرخ (کاشان)
۸- فرش خاطره کاشان (کاشان)
۹- فرش کرامتیان (اصفهان)
۱۰- قالی سلیمان (اصفهان)
۱۱- فرش الماس کویر (کرمان)
۱۲- بازرگانی پارس (تهران)
۱۳- بوریا
۱۴- مهارت سمنان

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بخش فرش دستباف :

۱- فرش نیشابوری
۲- فرش برادران زیادی
۳- فرش هاشم آخوندی
۴- بازرگانی دست آفرین
۵- بازرگانی فرش زرکوب
۶- فرش یاقوت ارغوان
۷- بازرگانی فرش اُوان
۸- فرش میرحسینی
۹- فرش آسمان آذر
۱۰- فرش و گلیم بشارت
۱۱- فرش همای پارسیان
۱۲- فرش ابریشم قم
۱۳- فرش میرزازاده
۱۴- فرش ایپک چی
۱۵- فرش ریمکس
۱۶- فرش فرهادیان
۱۷- فرش ذوالانواری
۱۸- فرش طاهباز
۱۹- فرش محمدخانی

در نمایشگاه امسال هم بخش کفپوش های چوبی و انواع پارکت ها بزرگترین بخش نمایشگاه بود و شرکت های زیادی در این گروه کالایی حضور یافته بودند. سمینارهای متعددی هم در بخش پارکت و کفپوش های چوبی در حاشیه نمایشگاه برگزار شد. یکی دیگر از بخش های قابل توجه در نمایشگاه امسال که به ویژه برای بازدیدکنندگان ایرانی هم جذاب بود، بخش ماشین آلات مرتبط با صنعت کفپوش بود. در این بخش می توان به حضور شرکت های بزرگی مانند شونهر، بوناس، وندویل، تروچلر و… اشاره کرد. همچنین از نکات مهم نمایشگاه امسال حضور شرکت های ایرانی در بخش مسابقه طراحی و کسب مقام بهترین طراحی حرفه ای و تجاری فرش دستباف توسط شرکت فرش ذوالانواری بود. آنچه در نمایشگاه امسال مشهود بود اشتیاق شرکت های تولیدکننده فرش ایرانی به ویژه در بخش فرش ماشینی برای ورود به بازارهای بین المللی و صادراتی بود. به نظر می رسد با جدی تر شدن بحث صادرات، شرکت های ایرانی بیش از پیش خود را برای صادرات آماده کرده اند و از نحوه حضور و معرفی محصولات گرفته تا پیدا کردن راههایی برای حل معضلات مبادلات بانکی را مورد تجدید نظر قرار داده و به استانداردهای جهانی نزدیک تر شده اند.

انتشار گزارشی از فعالیت های رسانه ای نمایشگاه دموتکس هانوفر که توسط مجریان برگزاری این نمایشگاه منتشر شد هم شاید برای شما جالب باشد. نمایشگاه دموتکس امسال توسط ۴۰۰ خبرنگار و روزنامه نگار از ۳۴ کشور جهان پوشش داده شد. همچنین حدود ۹۰۰۰ هوادار صفحه فیس بوک دموتکس، اخبار این نمایشگاه را به طور گسترده منتشر کردند و بنر های این نمایشگاه نیز در ۳۴۰ وب سایت مختلف در سراسر جهان منتشر شد.
دوره بعدی نمایشگاه دموتکس هانوفر در تاریخ ۱۷ لغایت ۲۰ ژانویه ۲۰۱۵ برگزار خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرکت در این نمایشگاه مهم با نماینده انحصاری نمایشگاه دموتکس در ایران یعنی شرکت فوژان راهبران تماس حاصل نمائید.
تلفن : ۸۸۵۰۰۸۸۵-۰۲۱

منبع : شماره ۲۲ مجله نساجی کهن

تلفن اشتراک : ۷۷۲۴۵۷۸۰-۰۲۱

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×