اخبار فرش ماشینی

اعطای نخستین مرحله تسهیلات صندوق مهر برای حمایت از صنعت فرش

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

در نخستین مرحله از اعطای تسهیلات صندوق مهر امام رضا(ع) به هنر- صنعت فرش، ۳۸۸ میلیارد ریال تسهیلات به تولیدکنندگان فرش پرداخت می شود.

به گزارش “شاتا”، معاون امور تولید مرکز ملی فرش ایران با اعلام این خبر گفت: این اقدام در پی امضای تفاهنمامه سه جانبه بین مرکز ملی فرش ایران، صندوق مهر امام رضا و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی،با هدف اشتغالزایی و هدفمندی تسهیلات پرداختی به تولیدکنندگان فرش منعقد شده است.

محسن حسن زاده افزود: در این طرح که شیوه نامه اجرایی آن در تاریخ ۲۶ شهریورماه به تصویب رسیده و در ۱۴ مهرماه سال جاری ابلاغ شده است، مبلغ ۳۸۸ میلیارد ریال تسهیلات در مرحله اول از سوی صندوق مهر امام رضا(ع) در نظر گرفته شده است.

به گفته وی با این روش متقاضیان می توانند به سازمان صنعت و معدن تجارت استان های مختلف مراجعه و تقاضا دهند تا پس از بررسی به عنوان پشتیبان چند قالیباف تک باف تا ۱۰( قالیباف) را تحت حمایت قرار داده و در جهت تولید گام بردارند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

شایان ذکر است؛ این حمایت مالی برای هر متقاضی به میزان ۵۰ میلیون تومان به بالا بوده و با سود ۴ درصد است. این درحالیست که در بخش های مشابهی که طرح های حمایتی از فرش بافان را دارند سود تسهیلات تا ۲۱ درصد هم می رسد.

گفتنی است؛ با انعقاد این تفاهمنامه و پرداخت تسهیلات به پشتیبانان تولید در حوزه فرش دستباف، مناسب ترین فرصت برای حمایت از تولیدکنندگان فرش فراهم شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×