اخبار فرش ماشینی

درپلاست مخترع و مبتکر پارچه استثنایی به همراه دوخت نامرئی

اینجانب علی دُریاب با لطف و عنایت خداوند، محصولی را به مرحله تولید انبوه رساندم که به شکل پارچه پلاستیکی با قابلیت های مختلف ، کیفیت بالا و قیمت پایین به همراه طراحی دستگاه چاپ لیزری روی پارچه و سیستم دوخت نامرئی آن می تواند تحولی بزرگ در صنعت پلاستیک ایجاد کند.

در ادامه توضیحات، لازم به ذکر است برای تولید این محصول از اسپان باند ، ملت و در بعضی موارد از مواد پلی پروپیلین دیگر استفاده می شود. به دلیل اینکه تمامی مواد اولیه در گرم های پایین (۱۸ – ۲۰ گرم) استفاده می شود، هزینه نهایی محصولات حاصل از آن بسیار پایین می باشد که خود پارچه اسپان باند نیز جزو این محصولات است. به عنوان مثال با استفاده از اسپان باند و ملت ۱۸ گرم می توان پارچه ای در گرم ۱۱۰ تولید کرد که هزینه نهایی این پارچه از اسپان باندی که مستقیماً در گرم ۱۱۰ تولید می شود بسیار کمتر است. مهم تر از آن اینکه قابلیت های بیشتری را نیز دارا می باشد. به دیگر محصولات حاصل از آن می توان به ساک های دستی ، انواع کاور، بالن تبلیقاتی ، کیسه آب و یخ و محصولات بادی اشاره کرد. طراحی دستگاه چاپ لیزری و دوخت نامرئی نیز قابلیت های پارچه را بالا تر برده که هر دو این موارد را می توان به تنهایی روی اسپان باند نیز پیاده کرد.

این پارچه را می توان در انواع وزن، ضخامت، مقاومت در کشش ، مقدار سختی و انعطاف پذیری ، ضد آب ۱۰۰% بودن یا نبودن ، ضد آب با قابلیت عبور هوا، قابلیت استفاده از دوخت التراسونیک، قابلیت چاپ و …. تولید کرد.

قابلیت تغییر در وزن ، ضخامت، و سختی این محصول به حدی زیاد می باشد که میتوان هر نوع محصول ، در هر ضخامت ، سختی ، و انعطاف پذیری را با آن تولید کرد.

از مهمترین محصولاتی که نیازمند ضخامت خیلی کم با سختی متغیر است می توان به کاغذ اشاره کرد. نمونه های آزمایشی تولید شده تمام قابلیت های کاغذ را دارا بوده و قیمت بسیار پایینی را به همراه دارد. این محصول قابل بازیافت می باشد و مشکلات موجود در قطع درختان برای تولید کاغذ را نیز برطرف کرده است.

همچنین در شاخه تولید انواع جعبه ها و بسته بندی نیز بسیار کاربردی می باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مهمترین مساله در این محصول هزینه بسیار پایین راه اندازی و تولید آن است. از آنجایی که محصولات حاصل از این پارچه به حدی توجیه دارند که جایگزین بسیاری از محصولات خواهد شد ، تولید تمامی محصولات با پارچه ، در حد توان یک فرد، کارخانه ، یا ارگان نیست. به همین منظور اینجانب یک طرح بزرگ اشتغال زایی را طراحی کردم که به همراه اطلاع رسانی آن مطرح می شود.

برای مثال طرح تولید سفره یکبارمصرف را در زیر می توانید مشاهده کنید:

طرح استثنایی شماره یک

(سفره یکبار مصرف ترکیبی)

طرح بزرگ کار آفرینی

سفره یکبارمصرف یکی از محصولات مصرفی خانواده ها به شمار می آید که از طرفی کارخانه های بسیار زیادی نیز تولید این محصول را در انواع گوناگون با کیفیت های متفاوت بر عهده دارند.

گروه تولیدی دُرپلاست با ابداع و اختراع سفره یکبار مصرف ترکیبی به دلیل کاهش هزینه تولید به هر شکل ممکن، در عین حال کیفیت متفاوت و بسیار بالا ، توجیه اقتصادی بسیار قابل توجهی را به همراه آورده است. مهمترین ترین بحث در این محصول سرمایه اولیه و سرمایه در گردش مورد نیاز برای تولید این محصول می باشد که به پایین ترین حد ممکن رسیده است. نتیجه گیری حاصل ازبررسی فواید این محصول ، از نظر پر مصرف بودن، تولید با کیفیت بالا ، قیمت تمام شده پایین و سرمایه اولیه مورد نیاز پایین باعث شده تا سفره ترکیبی نمره قبولی بسیار بالایی را به خود اختصاص دهد. همچنین این سفره به دلیل استفاده از طرحی جدید با استفاده از کاغذ های رنگی که جایگزین چاپ روی سفره می باشد، توانسته هزینه تولید را بسیار کاهش داده و با برجستگی و براق بودن آن، ظاهری خاص و متفاوت را به خود اختصاص دهد. نکته دیگر اینکه مشکلی که در پرفراژ سفره های یکبار مصرف, به علت استحکام پایین پرفراژ هنگام استفاده از چند سفره کنار هم و ضد آب نبودن آن وجود داشت، در سفره های ترکیبی با ابداع طرحی جدید، برطرف گردیده است.

لازم به ذکر است،  طرح های استثنایی به گونه ای برنامه ریزی می شوند که کارگاه ها وکارخانه های تولیدی نیز متحمل ضرر نشده و به گونه ای دیگر در تولید محصولات شرکت داشته باشند که علاوه بر سود دهی و گردش بهتر ،  بسیاری از مشکلات فروش را نیز برطرف خواهند کرد.

از یک نگاه کلی به این شکل می توان به طرح استثنایی (A)  نگاه کرد :

_ استفاده مصرف کننده از محصول با کیفیت
_ کاهش هزینه جاری خانواده ها
_ اشتغال زایی و کارآفرینی
_ کمک به مشکلات فروش و سود دهی تولید کنندگان
_ کمک به بهبود شرایط اقتصادی کشور

کلیات طرح:

تولید این محصول، با ترکیب چند ماده اولیه عمومی صورت می گیرد. تولید کنندگان محترم به دلیل داشتن دستگاه می توانند یکی از مواد اولیه این سفره را تولید کنند . به دلیل اینکه این ماده در یک دما و فشار مشخص با دیگر مواد اولیه سفره واکنش نشان می دهد باید دارای فرمول خاص باشد. (در حال حاضر این ماده با کاربری دیگری تولید می گردد، اما با جایگزین شدن و استقبال از این سفره، نیاز به تولید بیشتر دارد)  این ماده و دیگر مواد مورد نیاز با قیمت بسیار مناسب قابل تهیه هستند که هر کارآفرین می تواند نسبت به شرایط و حجم فروش خود، این مواد را تهیه نماید. ( مقدار خرید این مواد = سرمایه در گردش ) مرحله نهایی، ترکیب کلی این مواد با یکدیگر است. این عمل را یک دستگاه بسیار ساده با قیمت پایین ، قابل دسترس و خرید ، حجم کم و قابل استفاده در فضای منزل ( بدون صدا ، بو ، لرزش و …) انجام خواهد داد. (سرمایه اولیه) این دستگاه میتواند هر متر سفره را در کمتر از ٣٠ ثانیه تولید نماید. کارآفرین میتواند با پیشرفت کار و بالا بردن حجم فروش ، دستگاه را بوسیله تعویض تعدادی از قطعات، به دستگاه صنعتی با سرعت تولید بالا تر تبدیل کند.

در پایان لازم به ذکر است تمامی مراحل بسته بندی می تواند بنا به شرایط و سلیقه کارآفرین طراحی و اجرا گردد. بدیهی است با اطلاع رسانی و حمایت از این طرح ، میتوانیم شاهد تغییری نه چندان کوچک در مسیر اشتغال زایی، کاهش هزینه ها و رونق تولید داخلی باشیم.

برای اطلاع از جزییات طرح ، توجیه اقتصادی و قیمت ها ،  دریافت نمونه سفره ، اخذ مجوز تولید و همکاری ، درخواست خود رابه همراه  مشخصات کامل خود، به آدرس PLANS@DORPLAST.COM ارسال فرمایید.

(مشخصات فردی، تحصیلات، آدرس و محل کار، مدت و زمینه فعالیت، داشتن مهارت فنی و … )

در محصولات و طرح های استثنایی :

همه مردم ، هم تولید کننده و هم مصرف کننده هستند. به همین دلیل در تعیین قیمت فروش ، مقدار سود را در حد داشتن توجیه اقتصادی کافی بدانیم.
توجیه اقتصادی داشتن ، یعنی …. ( بزودی در مطالب بعدی )
پایین بودن قیمت همیشه از بی کیفیتی نیست.  همیشه استثناء وجود دارد ….
نتظر طرح های استثنایی ما باشید…

***********************************
لازم به ذکر است مواد استفاده شده در سفره و سیستم تولید آن با پارچه متفاوت می باشد. به دلیل اینکه این پارچه بسیار خاص می باشد و ضعف های آن تا حد ممکن برطرف شده اند، نام آن را پارچه استثنائی در نظر گرفتم.

در آخر اینکه نمونه آزمایشی تمامی محصولات، قابل تولید می باشند که بسیاری از آنها بعد از ارائه و تحقیقات کامل ، در مرحله دریافت سفارش هستند. در زیر چند نمونه از پارچه و محصول، مشاهده می نمائید.

علی دُریاب
۰۹۱۲۴۵۱۲۲۳۲

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×