اخبار نساجی

تیم اقتصادی دولت هماهنگ نیست/ یک‌ و‌ نیم برابر ۳۰ سال گذشته در یک سال واحد ورشکسته داشته‌ایم

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

دبیر انجمن صنایع نساجی با بیان اینکه هماهنگی بین تیم اقتصادی دولت وجود ندارد، گفت: در ۳۰ سال گذشته ۲۰۰ واحد تولیدی اعلام ورشکستگی کردند این در حالی است که تنها در یک سال اخیر ۳۰۰ واحد تولیدی ورشکستگی خود را اعلام کردند.

مهدی رئیس‌زاده اظهار داشت: در حال حاضر هماهنگی لازم بین تیم اقتصادی دولت وجود ندارد که امیدواریم در پی ایجاد ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، این مشکل برطرف شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور در شرایط رکود قرار دارد، افزود: در این دوران باید رفتارهای متفاوت با زمان عادی و وضعیت غیر رکودی از سوی مسئولان دولتی صورت گیرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی تأکید کرد: شرایط اقتصادی کشور بحرانی است و برای خروج از این بحران باید راهکارهای مناسبی اندیشیده و اجرایی شود.

رئیس‌زاده با بیان اینکه نحوه برخورد سازمان امور مالیاتی با تولیدکنندگان در شرایط رکود باید متفاوت باشد، گفت: اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم دارای ایراداتی است که باید برطرف شود.

به گفته وی، در حال حاضر فعالان اقتصادی به ویژه تولیدکنندگان از رفتار مالیاتی دولت بسیار ناراضی هستند و وزارت اقتصاد به دلیل کاهش درآمدهای نفتی، برای پر کردن خزانه به واحدهای تولیدی فشار می‌آورد.

وی با تأکید بر لزوم تعیین یک دوره گذار برای واحدهای تولیدی در پرداخت مالیات، گفت: در چنین شرایطی بانک‌ها نیز با محدودیت منابع روبه‌رو هستند و تأمین نقدینگی واحدهای تولیدی با مشکلات زیادی روبه‌روست. 

دبیر انجمن نساجی با بیان اینکه دولت عمده‌ بدهکار سیستم بانکی محسوب می‌شود، گفت: در چنین وضعیتی، سیستم بانکی نباید به تولیدکنندگانی که به دلیل تحریم‌ها در بازپرداخت بدهی خود دچار مشکل شده‌اند، فشار بیاورد.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان یکسری پیشنهادات برای بهبود وضعیت اقتصادی به مسئولان دولتی ارائه کرده‌اند، گفت:‌ از دولت خواسته‌ایم تا یک دوره تنفس برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته شود تا بتوانند روی پای خود بایستند و اشتغال موجود حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه حفظ اشتغال موجود در کشور باید اولویت اول باشد و پس از آن به ایجاد اشتغال جدید توجه شود، گفت: ستاد مبارزه با قاچاق سندی را برای مبارزه با قاچاق کالا با همکاری تشکل‌های تولیدی تدوین کرده است اما مهمتر از تدوین آن، اجرای این سند است تا جلوی قاچاق گرفته شود.

رئیس‌زاده تأکید کرد: هزینه و ریسک قاچاق باید افزایش یابد تا شرکت‌های تولیدکننده داخلی قابلیت رقابت با کالاهای وارداتی را داشته باشند.

وی، تدوین برنامه ششم را عاملی برای تعیین یک نقشه راه در اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: برای حل یکسری از مشکلات باید تصمیمات کوتاه‌ مدت گرفته شود و در مورد مسائل دیگر نیز باید در چارچوب اسناد و همچنین برنامه ششم پیش برویم.

رئیس زاده با بیان اینکه نبود هماهنگی بین تیم اقتصادی دولت باعث به خطر افتادن اشتغال موجود در کشور خواهد شد، گفت: طی ۳۰ سال گذشته ۲۰۰ واحد تولیدی اعلام ورشکستگی کردند و این در حالی است که طی یک سال اخیر ۳۰۰ واحد تولیدی ورشکستگی خود را اعلام کردند.

دبیر انجمن نساجی با بیان اینکه این تعداد واحد ورشکسته در بین ۸۵ هزار واحد صنعتی، رقم ناچیزی محسوب می‌شود، گفت: باید ببینیم دلیل ورشکستگی‌ها چه بوده است و البته قانون ورشکستگی نیز باید اصلاح شود.

وی با تأکید بر لزوم اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور، گفت: هر کس نباید به فکر خودش و جزیره‌ای جداگانه برای خود باشد، بلکه باید یک دیدگاه کلان بر بخش‌های مختلف حاکم شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×