اخبار نساجی

حل مشکلات اقتصادی در سایه توان داخلی محقق می شود

 

 یک کارشناس مسایل اقتصادی با تاکید بر اینکه موفقیت در عرصه اقتصادی با اتکا به توان داخلی حاصل می شود، افزود: اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و تکیه بر استعدادهای داخلی را یک راهکار مناسب برای ساماندهی اوضاع اقتصادی کشور دانست.

علی سبحانی در گفت وگو با خبرنگار اقصادی ایرنا، اقتصاد مقاومتی را یک چشم انداز بلندمدت پیش روی اقتصاد ایران دانست و افزود: شکوفایی اقتصادی، رفع مشکلات موجود در زیربخش ها و بهبود سطح رفاه عموم مردم در سایه اقتصاد مقاومتی محقق می شود.

وی با بیان آنکه القای تفکر اقتصاد مقاومتی یک تدبیر هوشمندانه است تا مدیران ارشد اقتصادی را از غفلت دربخش اقتصاد برهاند، افزود: ظرفیت های اقتصادی بسیاری در زمینه های کشاورزی، صنعت، معادن، نفت، پتروشیمی در کشور داریم که در سایه نگرش مدیریتی صحیح، حل بسیاری از مشکلات دور از دسترس نخواهد بود.

این اقتصاددان با بیان اینکه البته دولت در این زمینه تلاش هایی را انجام داده و موفقیت هایی را کسب کرده است، افزود: تیم اقتصادی دولت باید همگام و منسجم حرکت کند تا بتواند توان رقابتی اقتصاد را با تکیه بر کیفیت تولیدات، افزایش دهد زیرا هرگونه ناهماهنگی در این زمینه رکود را بدنبال خواهد داشت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با تاکید براینکه نمی توان در عرصه اقتصادی تنها روی کمک دشمنان حساب کرد، افزود: با نگاهی به تجربیات قبلی به این واقعیت می رسیم که هر کجا به ابتکار و استعداد جوانان تکیه کردیم، کشور به موفقیت های خوبی دست یافت به طوری که پیشرفتهای مختلف در عرصه هسته ای، صنعت دفاعی، نانوتکنولوژی، سلولهای بنیادی و صنایع دارویی و پزشکی نمونه های عینی این واقعیت هستند.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به مذاکرات با گروه ۱+۵، گفت: ابتدا دولت و تیم مذاکره کننده امید داشتند رسیدن به نتایج مطلوب در کوتاه مدت از طریق مذاکره قابل دسترس خواهد بود اما هم اکنون به این نتیجه رسیده اند که برای رفع تحریم ها و مقابله با فشارهای اقتصادی نمی توان منتظر مذاکرات هسته ای شد بلکه راه مقابله با تحریم های اقتصادی، اجرای اقتصاد مقاومتی در مقابل توطئه های دشمنان است.

وی تصریح کرد: البته هدف اصلی دولت و تیم مذاکره کننده کشور تثبیت حقوق مردم ایران است و برداشته شدن و لغو تحریم ها بخشی از مذاکرات انجام شده محسوب می شود.

سبحانی با اشاره به اینکه ایران در مذاکرات با گروه ۱+۵، به توفیق هایی دست یافته است، افزود: همه کشورهای این گروه به این برداشت نزدیک شده اند که برنامه هسته ای ایران با ابعاد مشخص و برای رفع نیازهای عینی کشور طراحی شده است و باید حق غنی سازی ایران را به رسمیت بشناسند که این خود یک موفقیت محسوب می شود.

این اقتصاددان افزود: اما نکته اینجاست که حتی با مثبت بودن نتیجه مذاکرات، نمی توان تنها به طرف های خارجی امید بست بلکه باید بر فعال کردن توان داخلی نیز متمرکز شد و از نیروی انسانی کارآمد و اساتید کشور برای رسیدن به اهداف مورد نظر و رشد اقتصادی بهره گرفت.

لازم به ذکر است؛ سال گذشته مقام معظم رهبری بر بحث تولید ملی و توجه به کار و سرمایه ایرانی تاکید کردند اما در عمل شاهد اقدام موثر و قابل توجه مدیران اجرایی در این زمینه نبودیم.

همچنین رهبر معظم انقلاب که بارها بر اقتصاد مقاومتی جهت برون رفت از پیچ و خم مشکلات اقتصادی و تکیه بر توان داخلی تاکید کرده اند؛ روز یکشنبه چهارم خرداد نیز در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس بار دیگر یادآور شدند؛ راه حل مشکلات اقتصادی و سیاسی کشور را نمی توان در بیرون از مرزها جستجو کرد بلکه علاج واقعی مشکلات در درون کشور و تکیه بر ظرفیت ها و توانایی های داخلی است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×