اخبار نساجی

حمل پول در مرزهای کردستان به صورت سنتی و دستی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی استانداری کردستان با انتقاد از نبود شعبه ارزی بانک در مرز باشماق شهرستان مریوان، گفت: به همین دلیل حمل پول در مرزهای استان کردستان به صورت سنتی و دستی حمل می شود که شیوه ای بسیار قدیمی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘ارسلان ازهاری’ روز چهارشنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات کردستان در سنندج با اشاره به اینکه این وضعیت در هیج کجای دنیا رایج نیست، افزود: امیدواریم بانک ملی به وعده خود برای راه اندازی شعبه ارزی در مرز باشماق مریوان عمل کند.

وی گفت: شبانه روزی نبودن فعالیت مرزهای استان کردستان از دیگر مشکلاتی است که نیاز به همکاری دستگاه های مرتبط برای رفع آن دارد.

ازهاری افزود: اگرچه بخش های مختلف موافقت کرده اند که به طور شبانه روزی در مرز باشماق مریوان فعالیت کنند اما تا کنون این وعده تحقق پیدا نکرده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی استانداری کردستان، حل این مشکلات را خارج از توان استان دانست و گفت: برای حل این مشکلات رایزنی هایی با تهران صورت گرفته اما همچنان حل نشده باقیمانده است.

وی با اشاره به اینکه حل این مشکلات تاثیر مهمی بر افزایش مبادلات مرزی در استان دارد، گفت: گمرک باشماق یکی از معدود گمرکات کشور است که در سه حوزه صادرات، واردات و ترانزیت خارجی فعال است.

وی افزود: در شش ماهه نخست امسال حدود سه میلیارد دلار مبادلات تجاری در این مرز انجام شده است.

ازهاری به کاهش حجم صادرات در مرزهای استان اشاره کرد و گفت: محدودیت فصلی برای صادرات میوه و تره بار از استان یکی از دلایل کاهش صادرات است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی استانداری کردستان با بیان اینکه در کشور زمان کارهای گمرکی از ۲۶ روز به سه روز کاهش پیدا کرده، افزود: نیاز است این مهم نیز در مرز باشماق مریوان اجرایی و عملیاتی شود.

استاندار کردستان نیز در این نشست گفت: تولید کنندگان کردستانی، علاوه بر صادرات کالا به شمال عراق، بازار کشورهای دیگر را نیز فراموش نکنند.

عبدالمحمد زاهدی افزود: اگر چه بازار اقلیم کردستان عراق برای صادر کنندگان کردستانی از اهمیت زیادی برخوردار است اما نباید صادرات کالا به کشورهای دیگر و از طریق استان های دیگر را فراموش کرد.

وی با اشاره به اینکه محدودیت صادراتی برای واحدهای تولیدی وجود ندارد گفت: باید به صادرات حرفه ای نیز توجه ویژه ای شود و صادرکنندگان حرفه ای تقویت شوند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×