اخبار نساجی

مردم؛ بنزین ذخیره کنید!

راهکار وزیر کابینه محافظه کار انگلیس برای مقابله با کمبود سوخت باعت ایجاد چند مورد آتش سوزی، سوختن یک زن و تشدید خشم افکار عمومی در این کشور شده است.

به گزارش الف، در پی اعلام کمبود سوخت در انگلیس، ویلیام هیگ وزیر خارجه این کشور مردم را به ذخیره کردن سوخت و پر کردن باک خودورهایشان تشویق کرد که همین امر باعث هجوم به پمپ بنزین ها و کشته شدن یک زن در اثر آتش سوزی شد.

ترس از شکل گیری اعتصاب در بخش حمل و نقل، سبب تشدید هجوم خودروها به جایگاه های عرضه بنزین و در نهایت رشد ۱۷۲درصدی تقاضا برای این سوخت در انگلستان شد. این پدیده در حالی روی داد که پیش از آن ، دیوید کامرون در بیانیه ای خواستارلغو اعتصاب شده بود.

براساس نظرسنجی جدید انجام شده ۸۱ درصد از مردم انگلیس، دیوید کامرون و وزرای کابینه اش راعامل ایجاد “وحشت غیرضروری” در مورد کمبود سوخت در انگلیس معرفی کردند.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، ۶۰ درصد از مردم انگلیس نیز اعلام کردند به نخست وزیر و وزرای این کشور در زمینه اتخاذ تصمیمات درست در اقتصاد انگلیس اعتماد نداشته‌اند. این آمار در نظرسنجی پیشین ۴۹ درصد بود و افزایش این بی‌اعتمادی می تواند برای دولت لندن چالش جدی جدیدی ایجاد کند.

پیشنهاد دولت

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به تازگی فرنسیس ماد – سخنگوی کابینه نخست وزیر انگلستان- اعلام کرده است: مردم برای مقابله احتمالی با اعتصاب ، باید باک خودروهای خود را از بنزین پر کنند و حتی سوخت را در منزل ذخیره کنند و همین امر باعث شد ۹۰ درصد از ۸۷۰۰ پمپ بنزین انگلستان با هجوم خریداران مواجه شوند.

در چنین شرایطی رسانه های آن کشور خبری منتشر کردند مبنی بر اینکه زنی در شهر شمالی یورک به دلیل سوختگی ۴۰ درصد دربیمارستان بستری شد.او در تلاش بود که بنزین را از یک مخزن به مخزن دیگری منتقل کند که آشپزخانه اش آتش گرفت.

ریسک بالا

مت رک، مدیر اتحادیه شرکت آتش نشانی انگلستان در بیانیه ای عنوان کرد که مردم متوجه خطرهای بالای ذخیره کردن و یا نقل وانتقال سوخت نیستند.او معتقد است پیش از اینکه سانحه دیگری صورت پذیرد، دولت باید دراین رابطه هشدارهای لازم را به مردم بدهد.کما اینکه ممکن است اتفاقات بعدی دامنه وسیع تری داشته باشند. اد بالز ،سخنگوی حزب کارگر در گفتگو با بی بی سی اعلام کرد وحشت روزهای اخیر درحقیقت ابداع سیاسی بوده که مردم بهای سنگینی را برای آن پرداخت می کنند. کامرون نیز در واکنش به رویدادهای اخیر و سانحه ای که اتفاق افتاد ،گفت:”بی تردید این سانحه بسیار هولناک و اسفبار است و من با این خانم و خانواده اش همدردی می کنم.”

پس از چنین سوانحی، مایک پنینگ ، وزیر راه در گفتگویی با رادیو بی بی سی اعلام کرد که پیشنهاد ماد به مردم برای مقابله با اعتصاب احتمالی به هیچ عنوان درست نبوده است. در این بین برایان مدرسون ،مدیر آر ام آی پترول اعلام کرد که به خاطر اظهارنظرهای ماد بسیاری از پمپ ها با کمبود بنزین مواجه هستند.

کامرون امروز اعلام کرد که شرکت های سوخت در تلاش هستند پمپ بنزین ها را تغذیه کنند و هرکاری که ممکن باشد ، انجام می شود. در حالیکه مردم وحشت زده برای خرید بنزین به پمپ بنزین ها هجوم برده بودند، اتحادیه یونایت هرگونه اعتصابی را تا پیش از تعطیلات عید پاک تکذیب کرد.

این روزها وزیران انگلیس می کوشند که از اعتصاب و در نتیجه کاهش ذخایربنزین جلوگیری کنند. در سال ۲۰۰۰ نیز معترضان به قیمت سوخت،پالایشگاه ها را محاصره کردند و تمام وقایع به ضرر دولت و کسب و کار تمام شد.
فیلیپ کلی،پرفسور علوم سیاسی دانشگاه ناتینگهام در گفتگویی با بلومبرگ اعلام کرد:” منطقی این است که یک هفته پس از تصویب بودجه، دولت درگیر مسائل مربوط به دستورجلسه باشد اما به جای آن درگیرجراحت های خودخواسته است.این درشرایطی است که بسیاری از این موضوعات بی اهمیت هستند اما وزیران درگیر خصومت هایی شده اند که معمولاً خواستگاهشان روزنامه های حامی است.”

محصول دولت انگلستان

“وحشت مطلق” عنوان تیتر یک روزنامه سان ،پرفروش ترین روزنامه انگلستان است.روزنامه تایمز” بحران سوخت محصول خیابان داونینگ” را به عنوان تیتر یک انتخاب کرد که اشاره ای به اقامتگاه رسمی کامرون در لندن دارد.
چندی پیش حزب کارگر اعلام کرد که کاهش نرخ مالیات دربودجه ۲۱ مارس تنها نفع میلیونرهای وابسته به حزب محافظه کار انگلیس بوده است. خزانه داری حزب محافظه کار نیز سرانجام تسلیم شد و دیدار ثروتمندان با نخست وزیر را تائید کرد.
پس ازجنجال هایی که برسر اقدامات مالیاتی به وجود آمده، وزیران انگلستان پیرامون موضوع ذخیره کردن سوخت برای خودروها اتفاق نظر ندارند. اد میلیبند، رهبر حزب کارگر از این تصمیم به عنوان یک کشتارگاه یاد کرد.

مذاکرات مستقل

اتحادیه اعلام کرد که از تاریخ ششم تا نهم آوریل دست به اعتصاب نمی زند و آماده است هر چه زودتر مذاکرات مستقلی را با نظارت ACAS ( سرویس داوری ،مصالحه و مشورتی) در پیش گیرد.ACAS ابراز امیدواری کرد که از شروع هفته آینده ، گفتگوها را ا آغاز کند.اتحادیه هفت روز پیش از شروع اعتصاب باید اطلاع رسانی کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×