اخبار نساجی

شرکت های ایرانی دارای گواهی نامه اکوتکس

در صنعت نساجی، برچسب STANDARD 100 توسط OEKO-TEX® به عنوان چراغی از اطمینان برای مصرف کنندگان عمل می کند، و نشان می دهد که هر جزء محصول، از نخ ها گرفته تا دکمه ها و لوازم جانبی، تحت آزمایش های دقیق برای مواد مضر قرار گرفته است. این آزمایش‌ها که توسط مؤسسه‌های همکار مستقل OEKO-TEX® انجام می‌شوند، از فهرست معیارهای گسترده‌ای پیروی می‌کنند که هم مواد تنظیم‌شده و هم غیرقابل تنظیم را در نظر می‌گیرد و اغلب از الزامات ملی و بین‌المللی فراتر می‌رود.

تعهد این برچسب به حفاظت از سلامت در آزمایش های دقیق آن در برابر فهرست جامعی از حداکثر ۳۵۰ ماده شیمیایی سمی مشهود است که تضمین می کند محصولات دارای گواهی استاندارد ۱۰۰ برای سلامت انسان بی ضرر هستند.

تاکید گواهینامه بر آگاهی سلامت بسیار مهم است، زیرا سموم موجود در منسوجات می توانند به طور بالقوه از طریق تنفس، تماس با پوست یا قرار گرفتن در معرض بزاق به افراد آسیب برسانند. برچسب STANDARD 100 by OEKO-TEX® با تأیید اینکه هر جزء به طور دقیق آزمایش شده است، این اطمینان را به مصرف کنندگان می دهد که انتخاب هایی را انجام می دهند که رفاه آنها را در اولویت قرار می دهد.

STANDARD 100 از زمان تأسیس در سال ۱۹۹۲ به عنوان استاندارد طلایی ایمنی نساجی به رسمیت شناخته شده است. به روز رسانی منظم کاتالوگ معیارها، با ترکیب دانش علمی جدید و الزامات قانونی، بر تعهد آن به جلوتر ماندن از تغییرات در مواد، فناوری ها و داده های علمی تاکید می کند و موقعیت خود را به عنوان پیشرو در صنعت در ایمنی نساجی تقویت می کند.

در منظره‌ای که تولیدکنندگان و مشتریان ممکن است پیمایش پیچیدگی‌های الزامات قانونی در مورد مواد مضر را چالش برانگیز بدانند، کارشناسان مؤسسه OEKO-TEX® این فرآیند را ساده می‌کنند. هوشیاری و تعهد آنها تضمین می کند که برچسب STANDARD 100 by OEKO-TEX® نه تنها مطابق انتظارات بلکه فراتر از آن است و استانداردی قابل اعتماد و شناخته شده جهانی برای ایمنی نساجی ارائه می دهد.

به همین علت شرکت ها و برند هایی که دارای این گواهی نامه باشند بیشتر مورد اطمینان و اعتماد مشتریان می باشند. برخی از شرکت های ایرانی متعهد نیز دارای این گواهی نامه می باشند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

۱.جهان اروم ایاز

نساجی جهان اروم ایاز

وبسایت: www.oyaztextile.com
ایمیل: info@oyaz.ir
تلفن: ۰۲۱۳۴۲۶۱۰۰۰

 

مجموعه صنعتی ایاز از ابتدای تأسیس با شعار (اُیاز جهانی می‌شود)، موفق به راه‌اندازی و بهره‌برداری صفر تا صد خط تولید پارچه مشتمل بر بخش‌های وارپینگ بافت، تکمیل رنگرزی و تأسیسات و تجهیزات جانبی آن اعم از سیستم‌های تهویه و تصفیه هوا، تصفیه‌خانه آب و… مطابق با آخرین تکنولوژی روز دنیا در این صنعت شد تا بتواند علاوه بر کسب سهم ۶۰ درصدی از بازار پارچه مبلی و پرده‌ای ایران، گام‌های اثربخشی نیز در زمینه حفظ محیط‌زیست و ایجاد یک محیط کار ایمن و پایدار بردارد.

تولید محصولاتی ایرانی باکیفیت جهانی و مطابق با استاندارهای صنعت نساجی نظیر اکوتکس، زمینه صادرات را نیز برای این شرکت فراهم نموده و تاکنون موفق به صادرات پارچه به کشورهای همسایه از جمله ترکیه و عراق و همچنین کشورهای اروپایی از قبیل ایتالیا شده است. تعاملات سازنده، هم در داخل کشور و هم در خارج از کشور، از جمله اهداف والای شرکت ایاز می‌باشد.

۲.آرتا پاپیروس ساینا

آرتا پاپیروس ساینا

وبسایت: www.apsgroup.ir
ایمیل: info@apsgroup.ir
تلفن: ۰۲۵۳۳۶۷۰۰۴۹

گروه صنعتی آرتا پاپیروس ساینا، تولیدکننده انواع پارچه های سوزنی اسپان باند (هیدروفوبیک و هیدروفیلیک) فعالیت خود را از سال ۱۳۹۹ با بهره مندی از انواع ماشین آلات و استاندارد ها و تکنولوژی روز دنیا اقدام به تولید محصول فوق گردیده و در شهرک صنعتی استان قم نموده است. به عنوان اولین تولید کننده پارچه های اسپان باند ۸ گرم عریض در ایران، گروه صنعتی آرتا پاپیروس مجهز به ماشین آلات تمام اتوماتیک تولید اسپان باند با عرض ۳۳۰۰ میلیمتر و خط چاپ فلکسو چهاررنگ تا عرض ۱۶۰۰ میلیمتر و همچنین خطوط تمام اتوماتیک کوتینگ و لمینت می باشد.

۳.ابریشم ماهان دلیجان

ابریشم-ماهان-دلیجان

وبسایت: www.abrishammahan.com
ایمیل: info@abrishammahan.com
تلفن: ۰۲۱۸۸۶۲۴۰۰۱

گروه صنعتی-بازرگانی ابریشم ماهان دلیجان یک مجموعه ی پیشرو در زمینه ی تولید عایق های رطوبتی پلیمری و الیاف پلی استر و همچنین انجام امور بازرگانی در داخل و خارج از کشور می باشد.

۴.آداک تجارت پارلا

آداک تجارت پارلا

وبسایت: www.adakpremium.com
تلفن: ۰۲۱۶۶۶۸۲۳۸۴

شرکت «آداک تجارت پارلا»، با نام تجاری «آداک پریمیوم» در تیر ماه سال ۱۴۰۰، با هدف عرضه‌ محصولاتی لوکس، باکیفیت و قابل رقابت با محصولات درجه یک مشابه جهانی، قدم به پهنه وسیع بازار پارچه های مبلی گذاشته و با همت و انگیزه والای مدیرانی جوان و خلاق، فعالیت خود را آغاز نمود.

۵.گروه صنعتی نیکو ابهر

گروه صنعتی نیکو ابهر

وبسایت: www.nikoogroup.com
ایمیل: info@nikoogroup.com
تلفن: ۰۲۱۲۲۲۵۸۹۴۰

شامل شرکت‌های ابهر ریس، ابهر نسج، بژار، نیکو تامین، گلریس، نابریس و نیکویافت میباشد .فعالیت واحدها در زمینه تولید الیاف پلی‌استر، الیاف پلی‌پروپیلن بهداشتی(هایژنیک)، الیاف بایکو، منسوجات بی‌بافت ترموباند، منسوجات بی‌بافت اسپانلس و نخ‌های پنبه‌ای و مخلوط با الیاف مصنوعی از نمره ۲۰ الی ۶۰ انگلیسی و بازیافت ضایعات صنایع نساجی و پلیمری و تولید گرانول‌های بازیافتی و انواع مواد پلیمری میباشد.

۶.شرکت خاوران الیاف پارسیان (سهامی خاص)

شرکت خاوران الیاف پارسیان (سهامی خاص)

وبسایت: www.khavaranalyaf.com
ایمیل: info@khavaranalyaf.com
تلفن: +۹۸۵۱۴۳۲۳۹۵۷۵

با سرمایه گذاری مشترک ایران و چین در شهرک صنعتی عطار نیشابور استان خراسان رضوی قرار دارد . این شرکت در تاریخ ۱۳۸۹/۰۴/۲۹ با مجوز رسمی از سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان خراسان رضوی به بهره برداری رسیده است . مساحت شرکت بالغ بر ۶.۳ هکتار و زیر بنای آن ۱۳ هزار متر مربع می باشد. این شرکت بعنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان الیاف پلی استر هالو در ایران با ظرفیت تولید ۳۰۰۰۰ تن در سال مشغول فعالیت می باشد .در حال حاضر تعداد ۲۴۰ نفر پرسنل ایرانی و ۳۰ نفر تکنیسین چینی به طور مستقیم در این واحد مشغول به کار می باشند .

۷.کیمیا پلی استر

کیمیا پلی استر

وبسایت: www.kimiapolyester.com
ایمیل: Sales.manager@kimiapolyester.com
تلفن: +۹۸۲۵۳۳۳۴۰۳۸۹

شرکت دانش بنیان کیمیا پلی استر سومین زیرمجموعه گروه صنعتی گلریز قم است که در سال ۱۳۸۸ تاسیس گردیده و در حال حاضر یکی از تولید کنندگان برتر ایران و صادر کننده نمونه کشوری در زمینه انواع الیاف پلی استر می‌باشد.

۸.رایمون تجارت

رایمون تجارت

وبسایت: www.rateno.com
تلفن: ۰۲۱۸۸۷۲۸۰۵۴

یک شرکت بازرگانی جوان متشکل از مدیران و پرسنل با تجربه، توانمند و پویاست. عمده فعالیت این شرکت، واردات و صادرات تولیدات برخی صنایع از جمله نساجی و سلولزی است. به عنوان نماینده انحصاری چند برند خارجی معتبر صنایع سلولزی، رایمون تجارت به صورت مستقیم مسئولیت واردات و توزیع محصولات این کمپانی ها را در ایران بر عهده دارد.

۹.فرش دستباف ذوالانواری

ذوالانواری

وسایت: www.zollanvari.ir
تلفن: ۰۲۱-۵۶۵۴۳۶۹۱

شرکت تعاونی «فرش دستباف ذوالانواری» با نام تجاری «ذوالانواری»، با بیش از سه نسل فعالیت در حوزه فرش دستباف، از پیشکسوتان و فعالان این هنرصنعت در کشور به شمار می رود؛ خاندانی که از سال ۱۲۹۰ در بازار وکیل شیراز به تجارت فرش مشغول بوده و از سال ۱۳۵۹ با کارت بازرگانی و از سال ۱۳۷۰ به عنوان شرکت تعاونی فرش دستباف ذوالانواری»، به فعالیت خود در حوزه این هنرصنعت به صورت رسمی و قانونی ادامه داده اند.

وقتی صحبت از منسوجات به خصوص فرش ایرانی به میان می آید نام ایران در این صنعت میدرخشد. ایران دارای تاریخ غنی و متنوعی در صنعت نساجی است که قدمت آن به قرن‌ها قبل برمی‌گردد. این کشور به دلیل تولید منسوجات باکیفیت از جمله فرش، قالیچه و پارچه مشهور است. فرش‌های ایرانی، به‌ویژه، به‌خاطر طرح‌های پیچیده و صنایع دستی‌شان در سطح جهانی مورد تجلیل قرار می‌گیرند که بازتاب هنری عمیقاً در سنت‌های نساجی ایران است. طی سال‌ها، ایران نیز تولید نساجی خود را گسترش داده و طیف وسیعی از پارچه‌ها، پوشاک و منسوجات خانگی را شامل می‌شود. این صنعت نقش بسزایی در اقتصاد کشور ایفا می کند و زمینه اشتغال را فراهم می کند و به تجارت داخلی و بین المللی کمک می کند.

صنعت نساجی ایران صنعت نساجی سومین صنعت از صنایع استراتژیک ایران است اما در سال های اخیر به دلیل تحریم های اقتصادی و نوسانات بازارهای جهانی با چالش هایی مواجه بوده است. با این حال، این کشور با تلاش برای نوسازی تکنیک های تولید و افزایش رقابت پذیری محصولات نساجی خود، انعطاف پذیری و سازگاری را نشان داده است. تلاش بازیکنان این صنعت به همراه ابتکارات دولت با هدف حمایت از صنعت، همراه با تمرکز فزاینده بر روی شیوه های پایدار، به توسعه مستمر بخش نساجی ایران کمک کرده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×