اخبار نساجی

تبلیغات کالاهای خارجی به کمک تحریم‌ها صنعت را نابود می‌کند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

دبیر اجرایی خانه کارگر گلستان اعلام کرد: واردات وتبلیغ انواع محصولات خارجی به بهانه حمایت از مصرف کننده به زیان تولید‌ات داخلی تمام می‌شود.

هادی رضا‌زاده با بیان اینکه بعد از گذشت چهار ماه از سال تولید ملی هنوز شاهد عملکرد خاصی از سوی دولتمردان در جهت حمایت از تولید کنندگان نبوده‌ایم، گفت: متاسفانه دولت در این زمینه موفق نبوده و نتوانسته است با واردات و تبلیغ این محصولات در جهت حمایت از مصرف کننده گامهای موثری بردارد.

او اقدامات دولت و مسئولان را در این خصوص فقط در حد شعار دانست واظهار داشت: در حال حاضرتعداد زیادی از واحدهای تولیدی کشور به تبع واردات بی‌رویه دچار بحران شده و در تعطیلی به سر می‌برند.

به گفته رضا‌زاده با توجه به شرایط فعلی تحریم‌ها و عدم توجه دولت به بخش تولید، صاحبان سرمایه رغبتی به سرمایه گذاری در بخش تولیدات داخلی نشان نمی‌دهند و ادامه این وضعیت به کمک تبلیغات گسترده کالاهای خارجی باعث نابودی صنایع و افزایش بیکاری نیروی کار فعال خواهد شد.

این فعال کارگری همچنین یکی دیگر از علل عدم تمایل متقاضیان سرمایه گذاری در این بخش را حذف یارانه‌های بخش تولید عنوان کرد و گفت: سرمایه گذاران بیشتر تمایل به واردات کالاهای خارجی دارند تا تولید، این در صورتی است که این اقدام آنان به مرور تاثیر‌ات نامطلوب و مخربی در اقتصاد کشور خواهد گذاشت.

او با بیان اینکه تولیدات داخلی در حال حاضر در نامطلوب‌ترین وضعیت قرار دارد عنوان کرد: اگر دولت بخواهد در وضعیت تولید داخلی تعقیرات اساسی ایجاد کند و آن را به نقطه مطلوبی برساند باید از حمایت خود به این بخش دست بر ندارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

او در خاتمه با بین اینکه در این مدت کم لطفی‌های زیادی به تولید کشور شده است خطاب به مسئولان دولتی افزود: برای جلوگیری از واردات بی‌حساب و کتاب، و واردات کالاهایی که مشابه محصول خارجی در داخل نیز تولید می‌شود برنامه ریزی مطلوب وموثری انجام دهید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×