اخبار نساجی

شرکت تیجین الیاف آرامید جدیدی با نام تجاری توارون بلک تولید میکند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

شرکت تیجین الیاف آرامید جدیدی با نام تجاری توارون بلک تولید میکند

 

برای رفع نیاز مشتریان قایق های بادبانی و صنایع تولید لوازم ورزشی، شرکت تیجین (Teijin Company)، الیاف آرامید جدیدی با نام تجاری توارون بلک (Twaron Black) تولید میکند. مقامات شرکت تیجین اظهار میکنند که در الیاف توآرون این شرکت رنگ های مختلفی را به کار برده اند و به زودی بادبان قایق های شرکت ولوو اوشن با الیاف سیاه “توآرون بلک” تولید خواهند شد. برای اینکه الیاف مذکور کاملاً سیاه رنگ باشند، آنها را در مرحله آخر تولید، رنگ نمی کنند همچنانکه الیاف پنبه نیز در مرحله آخر رنگ آمیزی نمیشوند. برای رنگ کردن الیاف آرامید جدید، طی فرایند تولید الیاف مذکور رنگ سیاه را داخل آنها تزریق میکنند. به این ترتیب برای اولین بار الیاف آرامید با رنگ سیاه تولید میشوند و همان خواص استاندارد الیاف آرامید طلایی را دارا می باشند. آقای گرت فردریکس، مدیر اجرایی شرکت تیجین اظهار داشت:

الیاف “توآرون بلک” برخی خواص مکانیکی الیاف آرامید را تواماً دارا می باشند، ضمن اینکه از ظاهری زیباتر هم برخوردار میباشند. الیاف سیاه آرامید قبلاً هم در جهان تولید میشدند اما خواص مکانیکی آنها مانند الیاف آرامید توارون استاندارد نبود. معمولاً در قایق ها و در دیگر لوازم ورزشی از الیاف آرامیدی استفاده میشود که مقداری الیاف کربن هم در آنها به کار رفته باشد. به عنوان مثال در بادبان قایق های تفریحی مخصوص ورزشکاران حرفه ای یا در ته قایق های کانو از الیاف آرامید طلایی رنگ استفاده میشود. اگر از الیاف توآرون بلک استفاده گردد، میتوان تمام قایق را به صورت یکپارچه از این الیاف تولید کرد و خواص الیاف آرامید طلایی را هم در این قایق ها حفظ نمود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×