اخبار نساجی

ابلاغ بسته حمایتی صادرات به گمرک‌ها تا یک ماه آینده

 

تدوین با رویکرد اقتصاد مقاومتی

    مدیرکل دفتر صادرات گمرک از تدوین بسته حمایتی صادرات خبر داد و گفت: این بسته سیاستی با رویکرد اقتصاد مقاومتی بوده و تا یک ماه آینده ابلاغ می‌شود.

حسن علیدوستی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به کاهش صادرات در مرزهای شمال غربی کشور اظهار داشت: به دلیل مسائل امنیتی و ناامنی در کشور عراق با کاهش صادرات در گمرک مرزهای باشماق، پرویزخان و خسروی روبرو هستیم.

مدیر کل دفتر صادرات گمرک با بیان اینکه کالاهای صادراتی کشور ترکیه نیز برای ورود به کشور عراق با مشکل مواجه است، تصریح کرد: مسئولان کشور ترکیه در این راستا خواستار ورود کالاهایشان از مرزهای ایران به داخل عراق هستند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی تأکید کرد: صادرات کالاهای ترکیه از خاک ایران منعی ندارد و جابجایی در گمرکات رخ می‌دهد که البته باید مکانی برای تخلیه این کالاها در نظر گرفته شود. همچنین هزینه‌های آسفالت و گمرک برای ترانزیت این کالاها در نظر گرفته خواهد شد.

علیدوستی با بیان اینکه بسته‌های سیاسی حمایتی در راستای اقتصاد مقاومتی برای کالاهای صادراتی تدوین شده است، اظهار داشت: کاهش هزینه‌های صادرات، پذیرش ضمانت‌نامه بانکی، استفاده از سامانه‌های الکترونیکی، اظهار از راه دور که در حال حاضر در ۳ گمرک کشور انجام می‌شود و در ماه‌های آینده به ۳۵ گمرک تسری خواهد یافت، از جمله این سیاست‌ها است.

به گفته مدیر کل دفتر صادرات گمرک کاهش مراحل تشریفات گمرکی در کنار حدود ۲۰ مورد از رفع موانع و محدودیت‌ها مانند کاهش هزینه‌ و تضمین بیمه‌ای، عوارض صادراتی، محدودیت در گمرکات تخصصی، تسهیلات برای بازارچه‌ها، ایجاد درب خروج اختصاصی برای صادرات بدون توقف، تفاهم با استاندارد و عدم توقف کالاهای صادراتی برای گرفتن نمونه از دیگر مباحث مربوط به حمایت‌های گمرک از صادرات است.

وی افزود: همچنین برخی ضوابط در راستای کاهش محدودیت‌ها بررسی و اصلاح شده و در کنار آن به دنبال کاهش تمرکز اختیارات و افزایش آن در گمرکات اجرایی کشور هستیم.

علیدوستی تأکید کرد: این بسته سیاستی حمایتی صادرات ظرف یک ماه به گمرکات کشور ابلاغ خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×