اخبار نساجی

مراسم تودیع و معارفه قائم مقام جدید برگزار شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مراسم تودیع و معارفه قائم مقام جدید برگزار شد
دوست حسینی بر جای جاویدان نشست

مراسم تودیع و معارفه قائم مقام جدید برگزار شد مراسم تودیع و معارفه علی اکبر جوان جاویدان و احمد دوست حسینی عصر امروز با حضور هیأت رییسه اتاق تهران و کارمندان این اتاق در محل سالن اجتماعات برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، جاویدان که به تازگی حکم قائم مقامی دبیرکل اتاق ایران را از حسین نقره کار شیرازی گرفته است، برای آخرین بار به اتاق تهران آمد تا در مراسم تودیع خود شرکت کند.

جاویدان به مدت ۶ سال قائم مقام محمدمهدی راسخ در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران بود. آنطور که دبیرکل اتاق تهران در این مراسم تصریح کرد، وی یک ماه پس از حضورش در اتاق تهران به عنوان دبیرکل، از آقای جاویدان که در آن زمان از مسوولیت های دولتی فارغ شده بود دعوت به همکاری کرد و به این ترتیب وی قائم مقام دبیرکل شد.

جاویدان پس از ۶ سال حضور در اتاق تهران، به تازگی و با درخواست حسین نقره کار شیرازی به اتاق ایران رفت و قائم مقام وی در این اتاق شد. آنطور که یحیی آل اسحاق رییس اتاق تهران در مراسم تودیع و معارفه توضیح داد، تقاضای انتقال جاویدان به اتاق ایران را حسین نقره کار شیرازی مطرح کرد و روی آن نیز پافشاری و اصرار زیادی داشت اگرچه تصمیم گیری در این خصوص برای رییس اتاق تهران سخت و دشوار بود.

آل اسحاق تصریح کرد که به رغم مخالفت اولیه وی با ترک اتاق تهران از سوی جاویدان، در نهایت تصمیم گرفته شد به درخواست آقای نقره کار شیرازی پاسخ منفی داده نشود و با این انتقال موافقت شد. رییس اتاق تهران سپس به احمد دوست حسینی اشاره کرد و ضمن آنکه یادآور شد که وی را حدود ۲۰ سال است که از نزدیک می شناسد، از توان مدیریتی دوست حسینی به نیکی یاد کرد و حضور وی به عنوان قائم مقام جدید دبیرکل اتاق تهران را در مسیر توانمندسازی اتاق تهران دانست.

محمدمهدی راسخ، دبیرکل اتاق تهران نیز با ابراز تأسف از اینکه علی اکبر جاویدان از جمع مدیران این اتاق رفت، خاطرنشان کرد که حضور وی در اتاق ایران وزنه مدیریتی در این نهاد را سنگین تر می کند.

راسخ همچنین به سابقه حضور احمد دوست حسینی در اتاق تهران اشاره و خاطرنشان کرد که وی در دوره پنجم هیأت نمایندگان اتاق تهران به عنوان مشاور در کنار بخش خصوصی بود و به همراه علی اکبر صابری که او نیز در قامت یک مشاور به اتاق تهران آمد، پروژه های مطالعاتی ارزنده ای را رقم زده اند. به گفته دبیرکل اتاق تهران، گزارش بسیج ملی برای اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ که در ابتدای دوره پنجم از سوی اتاق تهران ارائه شد، نتیجه همفکری و همکاری این دو با اتاق تهران بود. وی تصریح کرد که آن گزارش با چنان استقبالی مواجه شد که اتاق تهران ۵ هزار نسخه از آن را چاپ و در اختیار نهادها و ارگان های دولتی و مجلس قرار داد. به گفته راسخ، این گزارش ارزنده منجر به آن شد تا مرکز هم اندیشی اتاق تهران تأسیس و احمد دوست حسینی کلید آن را به دست بگیرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

علا میر محمد صادقی نایب رییس اتاق بازرگانی وصنایع و معادن تهران هنگامی که رشته کلام را به دست گرفت گفت:«به دلیل حسابی که دست اندرکاران حوزه اقتصاد، روی اتاق تهران باز کرده اند، آبروی خانواده اتاق های بازرگانی کشوراست و این جایگاه به دلیل حسن عملکرد اتاق تهران است.» او اتاق تهران را به دلیل عضویت ۵۰ درصد از فعالان اقتصادی کشور ، بزرگترین اتاق بازرگانی سراسر ایران توصیف کرد.

او با اشاره به تودیع علی اکبر جوان جاویدان و معارفه احمد دوست حسینی به این بیت از اشعار سعدی اشاره کرد: « خدا گر ببندد زحکمت دری/ ز رحمت گشاید در دیگری».
در ادامه حسین نقره کار شیرازی دبیرکل اتاق ایران نیز به جاویدان خیر مقدم گفت و از موافقت هیات رییسه اتاق تهران با انتقال وی به اتاق ایران و حضور وی در سمت قائم مقامی دبیرکل اتاق ایران قدردانی کرد.


اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×