اخبار نساجی

فرودگاه‌ها ظرفیت افزایش ۲ برابری مسافر را دارند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

سرپرست وزارت راه با بیان اینکه در سال گذشته ۴۲ میلیون نفر از طریق ۵۴ فرودگاه جابه‌جا شده اند، گفت: در حال حاضر فرودگاه‌های کشور ظرفیت افزایش ۲ برابری مسافر را دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی نیکزاد با اعلام اینکه در سال گذشته ۴۲ میلیون نفر از طریق ۵۴ فرودگاه کشور جا‌به جا شدند، گفت: در حال حاضر ظرفیت جابه ‌جایی نزدیک به ۲ برابر این میزان مسافر در فرودگاه‌های کشور وجود دارد.

سرپرست وزارت راه و ترابری اظهار داشت: وزارت راه در تمامی زیر بخش‌ها آمادگی جذب سرمایه‌گذاران بخش غیردولتی را دارد. برای رسیدن به توسعه روز افزون در زیر ساخت‌های حمل و نقل نیازمند استفاده از منابع غیردولتی هستیم و از مشارکت بخش خصوصی حمایت می‌کنیم.

نیکزاد تاکید کرد: وزارت راه و ترابری از محل اوراق مشارکت، واگذاری سهام شرکت‌های دولتی، فروش اموال مازاد وزارتخانه و ظرفیت‌های صندوق توسعه ملی برای انجام پروژه‌های عمرانی بهره می‌گیرد.

وی با سپاس و قدردانی از حضور و مشارکت تمامی شرکت کنندگان در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه معرفی فرصتهای سرمایه گذاری در صنعت فرودگاهی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: امیدوارم نمایشگاه حاضر در سال جهاد اقتصادی به عنوان گامی موثر برای معرفی خدمات صنعت فرودگاهی و هوانوردی کشور، زمینه‌های جلب مشارکت سرمایه گذاران برای حضور و فعالیت در این صنعت را به صورت نهادینه فراهم کرده و نهایتا بتواند به ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات فرودگاهی و هوانوردی کشور کمک نماید.

سرپرست وزارت راه و ترابری، بیان داشت: یکی از الزامات و بایدهای جهاد اقتصادی در همه عرصه ها حضور و مشارکت موثر بخش های غیردولتی در کنار بازسازی کارکردهای اقتصادی، بازآفرینی روش های اجرایی و بازخوانی مفاهیم قانونی در باب اقتصاد است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نیکزاد گفت: بی تردید جایگاه و نقش حمل و نقل در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جوامع امروزی برکسی پوشیده نیست و از اینرو از آن به عنوان یکی از پایه های اساسی توسعه متوازن و پایدار کشورها یاد می شود چرا که شبکه های حمل و نقل با مولفه های مهمی چون اقتصاد، امنیت و عدالت ارتباط تنگاتنگ پیداکرده است.

وی با اشاره به رابطه مستقیم توسعه حمل و نقل و دستیابی به نرخ رشد اقتصادی بالاتر، یادآور شد: با افزایش ارزش افزوده بخش حمل و نقل افزایش تولید ناخالص داخلی را مشاهده می کنیم و این همان دلیلی است که توسعه اقتصادی را به توسعه بخش حمل و نقل وابسته می دانند و از آن به عنوان فعالیت های زیربنایی رشد و تحول اقتصادی یاد می نمایند.

سرپرست وزارت راه و ترابری ادامه داد: بی شک حرکت جهادی در اقتصاد کشور و رشد ۸ درصدی سالیانه آن طی سال های پیش رو، تقاضای حمل و نقل در همه اشکال آن را چندین برابر افزایش خواهد داد و این چنین است که برنامه ریزی برای استفاده موثر از ظرفیت های فراهم شده این بخش و ایجاد ظرفیت های جدید متناسب با تقاضای موثر طی سال های آتی ضرورتی اساسی برای متولیان این بخش است.

نیکزاد خاطر نشان کرد: بدیهی است فعال شدن همه ظرفیت های فراهم شده در مدهای مختلف حمل و نقلی، تولید ارزش های مضاعف اقتصادی به صورت مستقیم و غیر مستقیم و القائی و تکاثری در بخش را به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: دراهمیت نظام حمل ونقل کارآمد این بس که آن را به نیروی محرکه یا موتور توسعه تعبیر می نمایند و کارآمدی و توانمندی آن را زمینه ساز توسعه پایدار وعدالت محور می دانند. از سوی دیگر فراهم سازی شرایط لازم برای جابه جایی سریع، ایمن، روان، ارزان، مطمئن و پاسخگویی به تقاضای مردم خود وظیفه ای خطیر و اساسی در جهت تامین حقوق اجتماعی و حرمت نهادن به انسان ها و گسترش عدالت اجتماعی تلقی می‌شود.

سرپرست وزارت راه، ادامه داد: هزینه بر بودن ایجاد و توسعه زیر ساخت های حمل و نقل از یک سو و محدودیت های منابع مالی از سوی دیگر ایجاب می نماید تلاش های نوینی برای تامین مالی پروژه های حمل و نقل کشور در همه اشکال آن پی ریزی شود.

نیکزاد افزود: امروز از فرودگاه‌ها به عنوان زیربنایی‌ترین بخش و مهمترین زیرساخت نظام حمل و نقل هوایی یاد می‌شود، چرا که قرار گرفتن آنها به عنوان نقطه کانونی اتصال تمامی حلقه های زنجیره خدمت رسانی در صنعت حمل و نقل هوایی، حضور نسل جدید هواپیماها، تجهیزات کمک ناوبری مدرن، رشد سریع حجم ترافیک و تقاضای سفرها و انتقالات هوایی به همراه مقررات و استانداردهای منسجم بین‌المللی و مقررات دقیق عملیات پروازی سبب شده است تا این زیر ساخت ها به عنوان سیستم های پیچیده و پویای اقتصادی و عملیاتی و یکی از عناصر محوری صنعت حمل و نقل هوایی مطرح شوند.

وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی برای ارتقای مستمر سطح بهره‌وری منابع مادی، انسانی و فناوری فرودگاه‌ها یکی از مهمترین اقدامات ضروری متولیان حمل و نقل هوایی و هوانوردی است که این مهم بر اساس سیاست های وزارت راه و ترابری مجدانه در دستور کار شرکت فرودگاه های کشور قرار گرفته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×