اخبار نساجی

تشکیل کمیته مشترک میان سازمان های توسعه تجارت ایران و ژاپن

 

تشکیل کمیته مشترک میان سازمان های توسعه تجارت ایران و ژاپن

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان و رییس سازمان تجارت خارجی ژاپن، در دیداری بر ضرورت افزایش سطح مناسبات اقتصادی و تشکیل کمیته مشترک میان سازمان های توسعه تجارت ایران و ژاپن تاکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، محمدرضا نعمت زاده در این دیدار با اشاره به توانمندی های ایران در بخش های صنعتی و تجاری، گفت: باید تلاش ها در جهت برقراری تعاملات و همکاری های سازنده میان دو کشور افزایش یابد، این در حالی است که به دنبال جبران کاهش حجم روابط تجاری ایران و ژاپن هستیم.

وی با تاکید بر قابلیت های تجاری دو کشور، تصریح کرد: حجم مبادلات تجاری ایران و ژاپن در سال ۲۰۱۲ افزون بر ۸۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار بوده که از این میزان ۹۵.۱ میلیون دلار صادرات کشورمان به ژاپن و ۷۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار واردات کشورمان از این کشور بوده که این رقم ها با پتانسیل های موجود در دو کشور فاصله زیادی دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به حضور فعال برخی شرکت های ژاپنی در همایش بین المللی صنعت خودرو که چندی پیش در تهران برگزار شده بود، افزود: در این همایش شرکت های خودروساز ژاپنی حضور خوبی از خود نشان دادند که امیدواریم بتوانیم همچون گذشته در صنعت خودرو از همکاری های این کشور بهره مند شویم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی در ادامه حمایت از عضویت سازمان توسعه تجارت ایران را در مجمع سازمان های توسعه تجارت کشورهای آسیایی (ATPF) که مقر آن در توکیو است، مورد تاکید قرار داد و خواستار توجه بیشتر در این زمینه شد.

ایشیگه رییس سازمان تجارت خارجی ژاپن نیز ضمن ابراز خرسندی از افزایش سطح روابط اقتصادی دو کشور، خاطرنشان کرد: بتوان تعاملات تولیدی و تجاری ایران و ژاپن را بیش از پیش گسترش داد.

وی امضاء تفاهم نامه همکاری های میان سازمان توسعه تجارت دو کشور را در پیشبرد همکاری ها و ارتقا تعاملات در بخش تولید و تجارت سازنده دانست و از استقبال فعالان اقتصادی ژاپن برای حضور در ایران خبر داد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×