اخبار نساجی

چیت چیان خبر داد: آمادگی وزارت نیرو برای خرید آب از بخش خصوصی

 

چیت چیان خبر داد: آمادگی وزارت نیرو برای خرید آب از بخش خصوصی

وزیر نیرو گفت: براساس پروژه انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی، چنانچه بخش خصوصی ۱۰۰ درصد سرمایه گذاری کند، وزارت نیرو از خرید آب استقبال می کند.
به گزارش ایرنا، «حمید چیت چیان» در جمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: آماده خرید آب از بخش خصوصی هستیم و در پروژه انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی، چنانچه بخش خصوصی ۱۰۰درصد سرمایه گذاری کند، وزارت نیرو به منظور حمایت از این بخش، آب مورد نیاز متقاضیان در طول مسیر را از این بخش خریداری خواهد کرد.

وی افزود: بخش خصوصی چندان با دولت همراه نیست، اما وزارت نیرو حاضر است برای تشویق و حمایت از بخش خصوصی، از آنها آب خریداری کند.

وزیر نیرو ادامه داد: زمینه فکری و اجرایی در کرمان بگونه ای است که می توان با اتکا به توانمندی های مردم و مشارکت بخش خصوصی پروژه های آب و برق را عملی کرد.

به گفته چیت چیان، وظیفه این وزارتخانه همکاری با بخش خصوصی است و برای این منظور وزارت نیرو تلاش خواهد کرد با شروع حرکتی جدی در منطقه، موانع بر سر راه بخش خصوصی را از میان بردارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وزیر نیرو گفت: تدوین بودجه سال ۹۳ آب و برق کشور، نیازمند همراهی بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

به گفته وی، بخش خصوصی در دستگاه های دولتی مانند صنعت و معدن می تواند سرمایه گذاری کند، زیرا محصولات تولیدی مانند مس، آهن و فولاد را به قیمت جهانی خواهد فروخت و این منبع درآمدی برای آنها محسوب می شود، درحالیکه وزارت نیرو آب و برق تولیدی را به قیمت یک سوم هزینه تمام شده به متقاضیان عرضه می کند.

چیت چیان افزود: وزارت نیرو در بخش برق آماده همکاری، کمک و مساعدت با بخش خصوصی است و برای حمایت و تشویق بیشتر این بخش به منظور حضور فعالتر در پروژه های صنعت برق، آمادگی دارد.

وی تصریح کرد، وزارت نیرو آماده است تا برق مازاد بر مصرف بخش خصوصی را در بازار برق کشور با دو برابر قیمت عرضه شده، از آنها خریداری کند.

وزیر نیرو تاکید کرد: چنانچه بخش خصوصی شرایط لازم را داشته باشد، مجوز تاسیس نیروگاه را دریافت خواهد کرد و در غیر اینصورت برای عدم صدور مجوز بایستی با مستندات و دلایل منطقی به وی تفهیم شود.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، در این دیدار نمایندگان مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، مشکلات استان و حوزه انتخابیه خود را در خصوص آب و برق و فاضلاب بیان کردند و وزیر نیرو قول داد با همکاری بخش خصوصی نسبت به رفع مشکلات و نیازهای استان در زمینه آب و برق مساعدت کند.

صنعت برق نقش غیر قابل انکاری در معادلات اقتصادی و اجتماعی کشور دارد، بطوریکه اکنون در ایران ۲۹ میلیون مشترک از خدمات این صنعت بهره می گیرند.

براساس پنجمین برنامه توسعه کشور، سالانه پنج هزار مگاوات نیروگاه جدید باید وارد مدار شود که دستیابی به این هدف مستلزم سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی است.

بازارهای گسترده منطقه خاورمیانه و بویژه کشورهای همسایه، در صورت حمایت دولت و تدوین استراتژی مناسب می توانند درآمدهای سرشاری را نصیب کشور کند.

اکنون میزان صادرات برق ایران سالانه به دو میلیارد دلار و صادرات خدمات فنی و مهندسی در صنعت برق، بیش از سه میلیارد دلار است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×