اخبار فرش ماشینی

احداث بزرگ‌ترین واحد رنگرزی کشور در منطقه آزاد ارس

احداث بزرگ‌ترین واحد رنگرزی کشور در منطقه آزاد ارس

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ارس خبر داد:
احداث بزرگ‌ترین واحد رنگرزی کشور در منطقه آزاد ارس

خبرگزاری فارس: معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ارس گفت: عملیات اجرایی بزرگ‌ترین واحد رنگرزی کشور با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در کارخانه نساجی در منطقه آزاد ارس آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، ایرج حاتمی اظهار داشت: با احداث واحد رنگرزی و تصفیه‌خانه آب و فاضلاب که در کنار کارخانه نساجی سرمایه‌گذاران ترک در منطقه آزاد ارس ایجاد می‌شود این کارخانه به بزرگ‌ترین واحد رنگرزی کشور مبدل خواهد شد.
وی گفت: واحد رنگرزی این کارخانه قادر خواهد بود در روز ۱۰۰ تن نخ و الیاف را رنگرزی کرده و تصفیه‌خانه تعبیه شده می‌تواند در روز ۲۵۰۰ تن خروجی فاضلاب را تصفیه کرده و با شرایط و استانداردهای جهانی دوباره وارد چرخه مصرف کند.
حاتمی افزود: کارخانه نساجی منطقه آزاد ارس با سرمایه‌گذاری صنعت‌گران ترک در فاز یک صنعتی منطقه آزاد ارس احداث شده و روزانه بیش از هشت تن نخ تولید می‌کند.
وی اظهار داشت: این کارخانه که فاز اول آن اواخر سال گذشته به بهره‌برداری رسید، در ۱۰ فاز طراحی شده‌ و در حال حاضر یک فاز آن با ۱۸۰ نفر کارگر درحال تولید بوده و فاز دوم آن در حال انجام آزمایش‌های اولیه است و بقیه فازها به زودی آغاز به کار خواهد کرد.
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس با اعلام اینکه با اتمام و راه‌اندازی هر ۱۰ فاز این کارخانه سالانه بیش از یک میلیارد دلار برای کشور ارزآوری می‌شود، تصریح کرد: با احداث تمام فازهای این کارخانه برای ۲۷ هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.

حاتمی گفت: این کارخانه از نظر سازگاری زیست محیطی سبز بوده و تمام آلایندگی‌ها را تصفیه و خنثی‌سازی کرده و بدون هیچ گونه ضرری به محیط زیست در رده استانداردهای اروپایی در حال فعالیت است.
وی افزود: با توجه به اینکه صنعت ریسندگی در کشور با رکود قابل توجهی مواجه است منطقه آزاد ارس با جذب سرمایه‌گذاران این عرصه گام بلندی در احیای آن برداشته است.
حاتمی گفت: محصولات این کارخانه به عنوان مرغوب‌ترین نخ‌های کشور محسوب شده و در سراسر ایران و کشور ترکیه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی گفت: از امروز عملیات اجرایی واحد رنگرزی به همراه احداث تصفیه‌خانه آب و فاضلاب کارخانه نساجی آغاز شده و تا یک ماه آینده آماده بهره‌برداری خواهد بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×