اخبار نساجی

واگذاری ۳۰۰ شهرک و ناحیه صنعتی در سال تولید ملی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام شش برنامه محوری این سازمان از تکمیل و راه‌ندازی طرح‌های دارای حداقل ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی درسال تولید ملی خبرداد.

به گزارش همراهان نیوز، فخراله مولایی گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در نظر دارد در اولین گام در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی به صورت فوری نسبت به رفع موانع موجود برای تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های صنعتی با حداقل ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی به تعداد ۶ هزار و ۲۲۳ فقره با اشتغالزایی ۱۱۷ هزار و ۸۷ نفر اقدام کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تمرکز بر تکمیل امکانات زیربنایی شهرکها و نواحی صنعتی به عنوان دومین برنامه کلیدی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی درسال تولیدی نام برد و افزود: نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری، نقش این سازمان و شرکت‌های تابعه را در شکوفایی اقتصادی کشور پررنگ‌تر نموده و انگیزه همه دست اندرکاران و تلاشگران اقتصادی ایران اسلامی را به صورت مضاعف تقویت می‌کند.

وی تصریح کرد: به منظور بسترسازی مناسب برای حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در شهرکها و نواحی صنعتی درجهت حمایت از سرمایه ایرانی، سازمان صنایع کوچک در سال جاری با تمرکز بر تکمیل امکانات زیربنایی شهرکها و نواحی صنعتی نظیر آب، برق، گاز و مخابرات، شرایط مساعد و مطلوب را برای حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی به عمل می آورد.

مولایی سپس ایجاد شورای مشورتی با تشکل های صنعتی به منظور حمایت و هدایت سرمایه های بخش خصوصی را در سال تولید ملی مورد توجه قرار داد و گفت: ایجاد تعامل و گفت وگو بین دولت و بخش خصوصی، نتایج ارزنده و بسیار مفیدی را برای هماهنگی بین دولت و بخش خصوصی به ثمر می نشاند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی درادامه گفت: پیاده سازی قانون واگذاری مالکیت و اداره شهرکهای صنعتی و واگذاری ۳۰۰ شهرک و ناحیه صنعتی به بخش خصوصی از جمله برنامه هایی است که در سال تولید ملی پیگیری می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با بیان اینکه از این پس شرکتهای تابعه این سازمان با تاسیس شرکتهای خدماتی با مشارکت بخش خصوصی می‌توانند، اولین گام را در توسعه خصوصی سازی بردارند، گفت: با واگذاری اراضی شهرکها و نواحی صنعتی به بخش خصوصی رفته رفته سهم شرکتهای تابعه سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ، از اراضی شهرکها به صفر می رسد و کلیه امور به بخش خصوصی سپرده می شود.

مولایی افزود: این فعالیت به منظور تقویت بخش خصوصی یا همان سرمایه و کار ایرانی در جهت تصدی زیرساخت های صنعتی شهرکها و نواحی صنعتی و توسعه عوامل تولیدی مربوطه در جهت تقویت تولید ملی توسط خود صاحبان سرمایه می باشد.

صدور خدمات فنی و مهندسی براساس فعالیت های انجام شده در شهرکها و نواحی صنعتی مطلب دیگری بود که مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی برای سال ۹۱ مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: این سازمان صاحب ظرفیت و قابلیت های علمی ، تجربی و تخصصی فراوانی در زمینه شهرک سازی و توسعه صنایع کوچک است که امور اجرایی مربوط به آن فعالیت ها توسط بخش خصوصی و پیمانکاران با تجربه میهن اسلامی مان انجام می گیرد.

وی تصریح کرد: قصد داریم درجهت حمایت از سرمایه و کار ایرانی نسبت به تسهیل و تامین شرایط صدور این تجارب تخصصی در قالب خدمات فنی و مهندسی بخش خصوصی به سایر کشورها اقدام کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به برگزاری سالانه نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صنایع کوچک ایران گفت: این نمایشگاه به منظور معرفی توانمندی های ایران به منطقه و دنیا با هدف افزایش فروش تولیدات ملی در داخل و خارج و بهبود وضعیت میزان صادرات غیرنفتی کشور در سال جاری برگزار می شود.

مولایی افزود: برگزاری این نمایشگاه  موجب شناسایی و معرفی بیشتر و بهتر تولیدات ملی صنایع کوچک کشور و توانمندیها و ظرفیت های کاری ایرانی به جامعه بین‌المللی می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×