اخبار فرش ماشینی

سرمایه گذاری قابل توجه شرکت عبدالطیف عربستان در توسعه تولید نخ های BCF

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

«نصب ماشین آلات تولید نخ BCF شرکت اورلیکون آلمان  با ظرفیت تولید ۱۳۰۰۰ تن»

گروه صنعتی عبدالطیف عربستان که از شرکت های بسیار بزرگ و معتبر عربستان در زمینه تولید انواع کف پوش ها و نخ فرش به شمار می رود به تازگی قرارداد خرید ۵ پلنت تولید نخ BCF مدل +S را با شرکت اورلیکون آلمان منعقد کرده است. ظرفیت تولید این ۵ دستگاه +S بالغ بر ۱۳۰۰۰ تن نخ BCF در سال است که با بالاترین استانداردها و کیفیت تولید می شود. طبق اعلام آقای استفان کراس مدیر بخش الیاف مصنوعی در گروه اورلیکون در حال حاضر ۹۰ درصد حجم بازار فرش ماشینی و انواع کف پوش ها در جهان به الیاف مصنوعی اختصاص دارد و در این بازار نخ های BCF به شدت در حال رشد هستند و همواره با رشد تقاضا همراه هستند. چرا که هزینه تولید آن ها در مقایسه با سایر الیاف مصنوعی کمتر است و ویژگی های بسیار قابل توجهی در تولید فرش دارد.
در سال ۲۰۱۲ حدود ۸۰ درصد نخ های BCF تولید شده در جهان متعلق به سیستم های تولید نخ BCF اورلیکون نیومگ بوده است. ماشین +Sدر واقع آخرین تکنولوژی تولیدی شرکت اورلیکون نیومگ است که به طور قابل توجهی هزینه های تولید نخ را کاهش می دهد. در واقع مدل +S مجموعه ای از بهترین ویژگی ها و قابلیت های دو مدل دیگر نیومگ یعنی SYTECONE و S5 است.
گروه عبدالطیف در حال حاضر از بزرگترین تولید کنندگان فرش های تافتینگ و ماشینی در جهان است. این گروه صنعتی که در شهر ریاض عربستان واقع شده است مجموعه کاملی از تولید نخ و ریسندگی تا تکمیل نهایی فرش را در اختیار دارد. شرکت عبدالطیف عربستان در حال حاضر روزانه بالغ بر ۱۲۵ تن انواع نخ فرش تولید می کند. آقای عبدالطیف مدیر گروه سرمایه گذاری عبدالطیف می گوید: “با نصب ظرفیت های جدید و ماشین آلات +S شرکت نیومگ قطعاً توان ما در بازارهای جهانی بیش از پیش بالا خواهد رفت.»
طبق این قرارداد ۳ ماشین+BCF S برای تولید نخ های فرش پلی پروپیلن و ۲ ماشین +BCF S جهت تولید نخ های فرش پلی استر تا پایان سال ۲۰۱۳ توسط اورلیکون نیومگ تحویل داده می شود و در اوایل سال ۲۰۱۴ میلادی تولید خود را آغاز خواهد کرد. ■

ترجمه: بهنام قاسمی- مجله کهن

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×