اخبار نساجی

سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در چین به ۸.۳ میلیارد دلار رسید

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در چین به 8.3 میلیارد دلار رسید

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در اقتصاد چین در ماه اوت بیش از ۱.۴ درصد کاهش داشته و به کمتر از ۸.۳ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی آسوشیتد پرس، وزارت بازرگانی چین در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد کاهش رشد و رونق اقتصادی جهان موجب افت سرمایه گذاری خارجی در اقتصاد چین طی ماه اوت برای سومین ماه متوالی شده است .

بر اساس این گزارش میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در اقتصاد چین در ماه اوت نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱.۴ درصد کاهش داشته است و به کمتر از ۸.۳ میلیارد دلار رسیده است .

بر این اساس میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در چین از ابتدای سال ۲۰۱۲ میلادی تا کنون نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۱ میلادی بیش از ۳.۴ درصد کاهش داشته است .میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در چین طی شش ماه نخست ۲۰۱۲ با کاهش ۳.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۶۶.۷ میلیارد دلار رسید.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مشاور ارشد اقتصادی دولت چین بر تلاش دولت این کشور برای جذب سرمایه گذاری های خارجی با هدف افزایش رشد و رونق اقتصادی تاکید کرد. ما کای تصریح کرد بحران مالی و کاهش رشد اقتصادی جهان تاثیر زیادی بر افت سرمایه گذاری های خارجی در اقتصاد چین داشته است و پکن قصد دارد با اصلاح قوانین مربوط به سرمایه گذاری خارجی ، زمینه لازم برای جذب سرمایه گذاری های خارجی بیشتر را فراهم کند .

بر اساس این گزارش وی تصریح کرد دولت چین قصد دارد با وضع قوانین جدید از حقوق مالکیت سرمایه گذاران خارجی دفاع و حمایت کند . سرمایه گذاری مستقیم خارجی در چین طی ماههای اخیر با کاهش روبرو شده است که این مساله نشانگر تاثیرات منفی کاهش رشد و رونق اقتصادی جهان است .میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در چین در سه ماه دوم ۲۰۱۲ میلادی نیز با کاهش چشمگیری روبرو شده است .

این گزارش افزود ، در شش ماه نخست ۲۰۱۲ میلادی کمتر از ۶۶.۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی در چین انجام شده است که این رقم ۳.۶ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل بوده است . چین سال گذشته بیش از ۱۱۶ میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی جذب کرده است .

وزارت بازرگانی چین قصد دارد طی چهار سال آینده هر سال بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی جذب کند . رشد اقتصادی چین در سه ماه نخست امسال به کمتر از ۸.۱ درصد رسید و این رقم در سه ماه دوم نیز به کمتر از ۷.۶ درصد رسیده که این رقم پایین ترین رقم در سه سال اخیر به شمار می رود .

دولت چین اعلام کرد برای مقابله با روند نزولی رشد اقتصادی بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار برای اجرای پروژه های اقتصادی و عمرانی در این کشور سرمایه گذاری می‌کند.دولت چین موافقت خود را با اجرای ۶۰ پروژه بزرگ اقتصادی به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار اعلام کرده است تا با اجرای این پروژه های بزرگ از روند نزولی رشد و رونق اقتصادی طی ماههای اخیر جلوگیری کند .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×