اخبار نساجی

افزایش ۲ برابری صادرات چین به ایران از ابتدای ۲۰۱۴

 

گمرک چین از افزایش ۲ برابری صادرات این کشور به ایران در ۱۰ ماه نخست ۲۰۱۴ خبر داد و اعلام کرد چین در این مدت ۲۰ میلیارد دلار کالا به ایران صادر و ۲۳ میلیارد دلار کالا از این کشور وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ گمرک چین مبادلات تجاری ایران و چین در ۱۰ ماه نخست سال جاری میلادی را ۴۳.۹۳ میلیارد دلار اعلام کرد.

مبادلات تجاری ایران و چین در ماه های ژانویه تا اکتبر ۲۰۱۴ با رشد قابل توجه ۴۳.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. مبادلات دو کشور در ۱۰ ماهه نخست ۲۰۱۳ بالغ بر ۳۰.۶ میلیارد دلار اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش صادرات چین به ایران در ماه های ژانویه تا اکتبر امسال رشد قابل توجه ۱۰۰.۷ درصدی را تجربه کرده و به ۲۰.۳۱۱ میلیارد دلار رسیده است. چین در مدت مشابه سال قبل ۱۰.۱۲ میلیارد دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رشد ۲ برابری صادرات چین به ایران در ۱۰ ماه نخست ۲۰۱۴ در حالی است که واردات چین از ایران در این مدت تنها ۱۵.۴ درصد افزایش داشته است. واردات چین از ایران در ۱۰ ماه نخست امسال ۲۳.۶۰۸ میلیارد دلار اعلام شده است. چین در ماه های ژانویه تا اکتبر سال گذشته ۲۰.۴۵ میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

نفت مهمترین کالای وارداتی چین از ایران است. کل واردات محصولات معدنی چین از ایران که نفت خام نیز شامل آن می شود در ۱۰ ماه نخست ۲۰۱۴ بالغ بر ۲۰.۳ میلیارد دلار بوده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×