اخبار نساجی

اختصاص تسهیلات ارزان قیمت و یارانه های ترجیحی در حوزه کشاورزی

 

تهران – همزمان با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، حوزه کشاورزی علاوه بر دریافت تسهیلات ارزان قیمت از یارانه های ترجیحی در حوزه انرژی نیز بهره مند شد، این اقدام دولت با هدف حمایت از حوزه تولید بخش کشاورزی صورت گرفت .

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، در زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه ها اجرای بسته های حمایتی کوتاه مدت و بلند مدت در دو مسیر دنبال شد.

براین اساس، در بخش نخست کنترل وضع موجود مد نظر قرار گرفت و بلافاصله پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها اقداماتی که موجب اصلاح ساختارها در مصرف آب و انرژی موثر بود، مورد تاکید قرارگرفت.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: لحاظ کردن نرخ های ترجیحی برای بخش کشاورزی ( هر کیلووات ساعت ۹ تومان به جای ۱۴ تومان )، سهمیه ۱۵۰ تومانی گازوئیل و تامین علوفه یارانه ای برای دامداری ها و مرغداری ها از جمله اقدامات صورت گرفته در این بخش بود.

‘صادق خلیلیان’ افزود: براساس اقدامات صورت گرفته دولت، با توجه به مصرف بالای مصرف سوخت در فصل زمستان تدابیر لازم برای تامین مصرف گازوئیل واحدهای دامداری، مرغداری و گلخانه ها انجام شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی ادامه داد: در این راستا ابتدا وام تامین نقدینگی سوخت برای واحدهای تولیدی در صورتی که با مشکل مواجه می شدند ، پیش بینی شد.

وی اضافه کرد: همچنین وام قرض الحسنه بدون در نظر گرفتن اینکه فرد به بانک بدهکار باشد یا خیر، اختصاص یافت.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: بهینه سازی مصرف سوخت در واحدهای مرغداری و گاوداری، اصلاح سیستم های گرمایشی و سرمایشی گلخانه ها، بهینه سازی مصرف آب و توسعه روش های نوین آبیاری و اقدامات کشاورزی و حفاظتی از جمله فعالیت های صورت گرفته برای اجرای مناسب قانون هدفمندی در بخش کشاورزی بود.

وی افزود: با تخصیص اعتبار خوبی برای بهینه سازی مصرف آب و توسعه روش های نوین آبیاری ۸۰ درصد هزینه ها از سوی دولت به صورت بلاعوض پرداخت شد.

وی کاهش میزان واردات محصولات کشاورزی را از جمله تبعات اجرای قانون هدفمندی یارانه ها دانست و گفت: تا زمان سالگرد اجرای قانون ( آذرماه ۹۰) وزاردات این بخش ۱۸ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، واحدهای تولیدی از ظرفیت های خالی خود بیش از گذشته بهره مند شدند.

گفتنی است در یکی از محورهای سوال برخی نمایندگان مجلس از رییس جمهوری، در مورد سهم بخش کشاورزی از حمایتهای دولت و یارانه های در نظر گرفته شده برای این بخش پرسش شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×