اخبار نساجی

تعادل در پایان هفته فرابورس

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

تعادل در پایان هفته فرابورس

بازار فرابورس همان گونه که اولین روز کاری هفته را متعادل آغاز کرده بود، آخرین روز را هم با تعادل به پایان رساند و به رغم فراز و نشیب طی شده در طول هفته، در روز گذشته شرایط آرامی داشت.

به گزارش خبرنگار ما، در بازار دیروز حدود ۵/۵۰ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۳/۱۹۲ میلیارد ریال خرید و فروش شد که نمادهای معاملاتی عمران و توسعه شاهد و میدکو هر کدام به ترتیب با مبادلات ۱۶ و ۵/۱۴ میلیون سهمی خود به عنوان پرمعامله‌ترین نمادها شناخته شدند.

بانکی‌های بازار دوم از جمله بانک دی و ایران‌زمین با خرید و روش ۷/۱ و ۶/۱ میلیون سهم هم روز نسبتا پررونقی به لحاظ ارزش معاملات داشتند. در بازار ابزارهای نوین مالی نیز اوراق اجاره ۲۰ درصدی سامان معامله ۱۲۵۸۰ برگه از اوراق را به ثبت رساند و به منظور پرداخت در پایان معاملات سود علی‌الحساب سه ماهه متوقف شد.

رونق در بازار پایه

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

دیروز در بازار پایه نماد شرکت آینده‌سازان بهشت پارس پس از دو ماه توقف بازگشایی شد و در اولین روز حجم سنگینی از اوراق این شرکت خرید و فروش شد، به طوری که تعداد ۷/۱۱ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۵/۲۸ میلیارد ریال مورد دادوستد قرار گرفت. این سهم با افت ۲۴/۲ درصدی در پایان معاملات دیروز در محدوده ۲۲۶ تومان خرید و فروش می‌شد. همچنین حق‌تقدم سرمایه‌گذاری توسعه شمال نیز با توجه به اتمام مهلت پذیره‌نویسی، معاملات سنگینی داشت و در آخرین روز ۴۷ میلیون سهم مزبور مورد پذیره‌نویسی قرار گرفت. این در حالی است که دو شرکت اعتباری توسعه و سرمایه‌گذاری پارس آریان (قبل از بازگشایی عمومی نماد) به ترتیب دادوستد ۲۱۰ و ۱۸۹ میلیون سهم را در بازار پایه رقم زدند. بازار فرابورس در مجموع دیروز شاهد معامله ۵۰ نماد بود که بیشتر نمادها با رشد قیمت روبه‌رو شدند. در این روز تنها ۶ نماد «دی»، «افرا»، «سمگا»، «سیستم»، «خفناور» و «وگستر» با افت قیمت مواجه شدند و دیگر نمادها رشد قیمت را ثبت کردند.

ورود دو بیمه جدید به فرابورس

در همین حال روز گذشته شرکت‌های بیمه سامان و بیمه اتکایی ایرانیان به ترتیب در بازارهای اول و پایه فرابورس درج نام شدند.

بر این اساس شرکت بیمه سامان پس از احراز کلیه شرایط پذیرش، به عنوان شصت و سومین نماد معاملاتی و سی و پنجمین شرکت در بازار اول با نماد «بساما» درج نام شد.

همچنین به استناد تبصره «ب» ماده ۹۹ قانون برنامه پنجم توسعه و موافقت کمیته عرضه فرابورس، شرکت بیمه اتکایی ایرانیان به عنوان پنجاه و ششمین نماد معاملاتی در فهرست نرخ‌های بازار پایه درج نام شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×