اخبار نساجی

محدود شدن حمل و نقل دریایی صادرات چرم را به شدت کاهش داد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

محدود شدن حمل و نقل دریایی صادرات چرم را به شدت کاهش داد

 

نایب ‌رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان سالامبور و چرم ایران گفت: محدود شدن حمل و نقل دریایی صادرات چرم را بشدت کاهش داده است.

محمد لاهوتی، نائب رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان سالامبور و چرم ایران اظهار داشت: با شرایط بوجود آمده پیش بینی می‌شود ارزش و میزان صادرات چرم امسال نسبت به سال گذشته با کاهش چشمگیری مواجه شود.

نائب رییس کنفدراسیون صادرات ایران افزود: سال گذشته ارزش صادرات محصولات چرمی حدود ٢٠٠ میلیون دلار بوده که از این میزان حدود ١٨۵ میلیون دلار سالامبور و وت بلو و الباقی کراست و چرم بوده است اما با مشکلاتی که در زمینه حمل و نقل دریایی و زمینی بوجود آمده و نیز گسترش تحریم‌ها به نظر می‌رسد امسال میزان صادرات با کاهش مواجه شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

لاهوتی گفت: هر چند در آبان ماه سال گذشته صادرات وت‌بلو و سالامبور حدود ۴۵ روز ممنوع شد اما در حال حاضر صادرات وت‌بلو ازاد و سالامبًور نیز با اخذ عوارض ۵ درصدی صادر می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در سالهای گذشته صادرات چرم ایران بیشتر به کشورهای اروپایی و به خصوص ایتالیا بود این کشور بزرگ‌ترین خریدار ما طی ۱۰۰ سال گذشته بوده است اما با مشکلاتی که در زمینه نقل و انتقال پول به ایران بوجود آمد هم اکنون ۳ کشور چین هند و پاکستان در آسیا جایگزین کشورهای اروپایی شده‌اند.

لاهوتی افزود: در حال حاضر با وجود شرایط تحریمی که بوجود آمده تنها کشتی رانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های تابعه آن می‌توانند کالاهای کشور را حمل کنند که تعدادشان نیز محدود است اما در گذشته کشتی‌های چینی و دیگر خطوط هم به حمل و نقل کالاهای ایرانی می‌پرداختند اما در حال حاضر تنها کشتی رانی جمهوری اسلامی فعالیت داردو بقیه خطوط تقریبا متوقف شده است.

وی خاطر نشان کرد: افزایش کالاهای صادراتی و محدود شدن خطوط کشتی رانی موجب زمین گیر شدن کالا‌ها در بندر عباس شده که این موضوع برای کالاهای فاسد شدنی همچون سالامبور مضر بوده و باعت تخریب آن می‌شود.

این مقام مسئول افزود: همچنین صادرات کالا توسط کامیون‌ها هم کاسته شده زیرا آن‌ها تنها می‌توانند اجناس را از ایران به یکی از کشورهای اروپایی ببرند اما در راه بازگشت کالایی نمی‌توانند به ایران حمل کنند و همین امر باعث شده هزینه حمل و نقل تا ۳ برابر افزایش یابد.

وی افزود: حمل کالاهای همچون سالامبور و وتبلو که بصورت خیس ارسال می‌گردنند بدلیل خارج شدن اسید و غیره از آن از بنادر جبل علی و سایر بنادر همسایه نیز به سختی انجام می‌شد که اخیرا کلا ممنوع شده است.

لاهوتی در خاتمه گفت: مسئولین باید با توجه به مشکلات عدیده که بر سر راه صادرکنندگان است به موضوع حمل و نقل زمینی و دریایی توجه ویژه‌ای داشته باشند و مشکلات را حل کنند و در غیر اینصورت صادرات کشور با مشکل جدی روبرو می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×