اخبار نساجی

الحاق بانک کشاورزی به وزارت جهاد موجب تقویت بنیه مالی بخش کشاورزی می شود

تهران – وزارت جهاد کشاورزی با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: الحاق بانک کشاورزی به وزارت جهاد باعث تقویت بنیه مالی، تحول در سرمایه‌گذاری و افزایش تولید بخش کشاورزی خواهد شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، در این اطلاعیه آمده است؛ بخش کشاورزی خصوصی‌ترین بخش اقتصادی کشور بوده که سرمایه‌گذاری دولت نقش مکمل سرمایه گذاری در بخش خصوصی را برعهده دارد و این موضوع نه تنها در ایران بلکه در اکثر کشورهای جهان (حتی در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته) به اثبات رسیده است.

این اطلاعیه افزود: ایجاد سرمایه‌گذاری هدفمند دولتی درگرو مدیریت صحیح منابع به ویژه منابع مالی می تواند ارتباط تنگاتنگی با بخش خصوصی داشته باشد.

براساس این اطلاعیه، طبق قانون، بانک کشاورزی به عنوان یک بانک تخصصی باید در خدمت بخش کشاورزی و تولید باشد، در حالی که تاکنون همراهی، هماهنگی و همخوانی مطلوب و مناسبی با بخش کشاورزی نداشته و با سیاست‌های تولیدی بخش همراه نبوده که این موضوع تاکنون ضربات مهلکی بر پیکره تولید بخش کشاورزی وارد کرده است.

براساس این گزارش، هرگونه بی توجهی به این امر، مشکلات عدیده‌ای را برای تولید کنندگان و بخش کشاورزی فراهم خواهد کرد، بنابراین الحاق بانک کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی موجب تقویت بنیه مالی این بخش و تحول در سرمایه‌گذاری و تولید کشور می شود.

این اطلاعیه می افزاید: با الحاق این بانک به وزارت جهاد کشاورزی قرار نیست بانک کشاورزی در چارچوب قوانین بانکی و پولی کشور فعالیت نکند، بلکه با انتصاب وزیر جهاد کشاورزی به عنوان رئیس مجمع این بانک قرار است به تخصیص بهینه منابع مالی و پولی در راستای اجرای سیاست گذاری‌های کلی در جهت توسعه بخش کشاورزی و تولید کمک شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

همچنین بانک مرکزی کماکان به نظارت خود بر بانک کشاورزی ادامه می دهد و وزیر امور اقتصاد و دارایی عضو مجمع این بانک خواهد بود و جای نگرانی برای تبدیل بانک به صندوق وجود نخواهد داشت.

این اطلاعیه افزود: در این راستا عمده منابع مالی بخش کشاورزی توسط بانک کشاورزی تأمین می‌شود، ریاست وزیر جهاد کشاورزی بر مجمع عمومی این بانک می‌تواند سیاستگذاری دولت در اجرای این وظیفه حاکمیتی را با موفقیت سپری کند و هدایت و نظارت بانک مرکزی بر عملکرد بانک کشاورزی در چارچوب قانون عملیات بانکی بدون ربا موجب تسهیل روابط این بانک با سایر بانک‌های کشور شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×