اخبار نساجی

واردات نفت چین به ۶ میلیون بشکه در روز رسید

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

واردات نفت چین به ۶ میلیون بشکه در روز رسید

 

رویترز اعلام کرد واردات نفت چین در ماه می ۲۰۱۲ با رشد ۱۴.۵ درصدی به ۶ میلیون بشکه در روز رسید.

به گزارش روز سه شنبه سرویس اقتصادی جام نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، افزایش واردات نفت خام چین در ماه می و ثبت رکورد در اثر افزایش ذخیرسازی است تا نشانه افزایش تقاضا و رشد اقتصادی.

واردات نفت چین نسبت به ماه آوریل ۱۴.۵ درصد افزایش یافت و به ۲۵.۴۸ میلیون تن رسید که برابر با ۶ میلیون بشکه در روز است. این نخستین باری است که واردات روزانه به میزان ۶ میلیون بشکه در روز رسیده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

هم زمان، تولید نفت داخلی این کشور در حدود ۴.۱۲ میلیون بشکه در روز بود که مجموع نفت در دسترس در ماه می را به بیش از ۱۰ میلیون بشکه در روز می‌رساند. به هرحال، پالایشگاه‌ها تنها ۹.۰۳ میلیون بشکه نفت در روز را پالایش می‌کردند و این امر به این معنی است که حدود یک میلیون بشکه در روز ذخیره می شده است.

در ابتدای ماه مارس، قیمت نفت برنت به بیش از ۱۲۸ دلار در هر بشکه رسید و در تمام این ماه و اکثر روزهای ماه آوریل بیش از ۱۲۰ دلار معامله شد.

شیوه خریداران چینی نفت در سال‌های اخیر نشان داده است که خریدها در ماه‌هایی که نفت ارزان است افزایش می‌یابد و زمانی‌که قیمت‌ها افزایش می‌یابد بر اساس سطح تقاضا، خریدها کاهش می‌یابد.

زمانیکه قیمت نفت برنت از ماه آگوست به علت افزایش نگرانی در مورد بحران بدهی منطقه یورو به شدت کاهش یافت، واردات نفت چین شروع به افزایش کرد و به دومین میزان بالای واردات در آن زمان در ماه نوامبر رسید و رکوردی جدید در نخستین ۳ ماهه سال ۲۰۱۲ ثبت کرد.

در سال ۲۰۱۱، چین بیش از ۵۰۰ هزار بشکه نفت در روز از ایران خریداری می‌کرد که یک دهم واردات این کشور و بیش از یک پنجم صادرات جمهوری اسلامی ایران بود.

با وجود اینکه میزان واردات نفت چین از ایران در ۴ ماه نخست سال ۲۰۱۲، به طور متوسط به ۳۸۵ هزار بشکه در روز کاهش یافت، چین هنوز یک خریدار بزرگ نفت ایران است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×