اخبار فرش ماشینی

حلقه گم شده مبارزه با قاچاق پوشاک

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

در حالی که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز میزان قاچاق پوشاک امسال را ۱۲۲ میلیارد تومان اعلام کرده مدیر کل صنایع پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت معتقد است آمار واردات و قاچاق پوشاک بسیار بیشتر از چیزی است که ستاد اعلام می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، عباس نخعی مدیر کل مبارزه با قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه بیشترین کشفیات سال های گذشته مربوط به سال ۹۱ بوده است گفت: سال ۹۱ سه هزار میلیارد ریال پوشاک قاچاق کشف و ضبط شد.

نخعی با اشاره به اقدامات مورد نیاز برای کنترل قاچاق اظهار داشت: بخشی از اقدامات مقابله ای، حرکت های فرهنگی است که هر حرکت فرهنگی عزم ملی را می طلبد و باید همه مردم در میدان عمل حاضر شوند و از خریدن اجناس قاچاق خودداری کنند.


نخعی

مدیرکل مبارزه با قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: بخش دیگر اقدامات مقابله ای، مبارزه با قاچاق یکی در مبادی ورودی و دیگری در سطح عرضه کالاست.

نخعی همچنین اظهار داشت: عاملی که در چند سال گذشته باعث شده است قاچاق کالا و به ویژه پوشاک افزایش چشمگیر داشته باشد اعمال محدودیت ها و ممنوعیت هایی بوده که در زمینه ورود پوشاک خارجی وجود داشته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مدیرکل مبارزه با قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه برنامه ریزی های دولت یازدهم مثبت بوده است تصریح کرد: این برنامه ریزی ها به گونه ای جواب داده است که تمامی مسئولان درباره به صرفه کردن واردات قانونی و تولید تلاش می کنند و تاثیر این برنامه ریزی ها سبب شده است میزان واردات پوشاک قاچاق از سمت جنوب کشور به شدت کاهش یابد.

در بخش دیگری از این گفتگو گلنار نصراللهی مدیر کل دفتر صنایع پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه آمار قاچاق پوشاک و منسوجات بسیار بیشتر از چیزی است که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام می کند گفت: تنها مرجع رسمی برای آگاهی از میزان صادرات و واردات کالا به کشورها wto است .


گلناز نصراللهی

نصراللهی ادامه داد: در حال حاضر و در دولت یازدهم تمامی دستگاه های مربوط به مبارزه با قاچاق پوشاک با یکدیگر هماهنگ هستند و ما از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان یک دستگاه ثالث استفاده می کنیم تا در راستای حمایت از صنایع پوشاک داخلی فعالیت کند.

مدیر کل دفتر صنایع پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کار دشواری است تصریح کرد: یکی از اقداماتی که برای مقابله با قاچاق انجام داده ایم این است که به تمامی نمایندگی برندهای مختلف اعلام کرده ایم نمایندگی خود را ثبت و گردش کار خود را به ما اعلام کنند.

محمد مهدی رئیس زاده دبیر انجمن صنایع نساجی کشور نیز در ادامه این برنامه با تاکید بر اینکه قاچاق یک مقوله اقتصادی است گفت: قاچاق کالا تا زمانی که صرفه اقتصادی داشته باشد غیرقابل اجتناب است و برای مقابله با این پدیده، خطر و ریسک قاچاق را بالا برد. علاوه بر این باید پذیرفت بسیاری از کالاهایی که در کشور قاچاق می شود، به وسیله یک جریان سازمان دهی شده و مافیایی انجام می شود.


رئیس زاده

رئیس زاده قاچاق را موضوعی فرابخشی دانست و تصریح کرد: همه اعداد و ارقامی که درباره قاچاق گفته می شود برآورد و تخمین است وگرنه هیچ رقم دقیقی درباره کالایی که قاچاق می شود در دست نیست.

دبیر انجمن صنایع نساجی کشور در میان تمامی اقدامات مقابله ای نقش فرهنگی را پررنگ تر عنوان کرد و گفت: تمامی مسئولان از نقش فرهنگی مردم صحبت می کنند در حالیکه کمتر کسی به تاثیر آن توجه دارد.

در پایان این گفتگو عبدالمجید اجتهادی مدیر کل مبارزه با قاچاق سازمان تعزیرات در ارتباط تلفنی با برنامه، با بیان این که وظیفه سازمان تعزیرات رسیدگی به پرونده های تخلف است گفت: در زمینه قاچاق کالا نمی توان گفت کدام دستگاه مقصر است یا کم کاری کرده زیرا این موضوع کاملا فرابخشی است. دستگاه های مختلفی در این کار دخیل هستند که هماهنگ کننده آنها ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

اجتهادی

اجتهادی ادامه داد: پوشاک و البسه قاچاق به شکل های مختلف وارد کشور می شود اما مشکلی که ما داریم این است که اگر نمی توانیم جلوی قاچاق کالا به کشور را بگیریم باید جلوی فروش کالای قاچاق را در بخش عرضه گرفت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×