اخبار فرش ماشینی

انجمن صنایع نساجی ایران با هرگونه افزایش هزینه واردات مواد اولیه مورد نیاز صنایع مخالف است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 انجمن صنایع نساجی ایران با هرگونه افزایش هزینه واردات مواد اولیه مورد نیاز صنایع مخالف است

هزینه واردات مواد اولیه به دنبال افزایش حقوق گمرکی بالا رفت
انجمن صنایع نساجی ایران با هرگونه افزایش هزینه واردات مواد اولیه مورد نیاز صنایع مخالف است

دبیر انجمن صنایع نساجی ایران با تشریح زیان وارده به تولیدکنندگان از محل افزایش دو درصدی حقوق گمرکی، گفت: این مصوبه هزینه واردات مواد اولیه را افزایش می‌دهد و در چنین شرایطی، مصوبه لغو پیمان‌سپاری ارزی نیز هنوز ابلاغ نشده است.

مهندس علیرضا حائری با اشاره به افزایش دو درصدی حقوق ورودی کالاها، اظهار داشت: بر اساس مصوبه اخیر دولت، حقوق ورودی کالاها دو درصد افزایش یافته که این مسئله در خصوص مواد اولیه مورد ‌نیاز صنعت به ضرر تولید‌کنندگان است.

وی ادامه داد: مواد اولیه وارداتی مورد نیاز بخش صنعت معمولاً دارای حقوق ورودی پایین و در حد ۲ درصد بوده‌اند که اخیراً این رقم به ۴ درصد افزایش یافته و در واقع حقوق ورودی این کالاها دو برابر شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی توضیح داد: در حال حاضر حقوق ورودی برخی کالاها حدود ۳۰، ۴۰ یا ۵۰ درصد است که افزایش دو درصدی آن، رشد قابل توجهی را ایجاد نمی‌کند.

حائری تصریح کرد: به این ترتیب، افزایش دو درصدی حقوق ورودی این کالاها تأثیر زیادی در کل حقوق ورودی آنها نخواهد داشت، ولی زمانی که حقوق ورودی کالایی از ۲ به ۴ درصد افزایش می‌یابد، در واقع حقوق ورودی این کالا دو برابر شده که به ضرر تولید‌کنندگان است.

وی ادامه داد: نخ جوت، الیاف اکریلیک و الیاف پنبه به عنوان مواد اولیه مورد ‌نیاز صنعت نساجی محسوب می‌شوند که در حال حاضر حقوق ورودی آنها ۲ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: این در شرایطی است که الیاف پنبه تنها به اندازه ۳۰ تا ۴۰ درصد از نیاز داخلی، در کشور تولید می‌شود.

* مصوبه لغو پیمان‌سپاری ارزی هنوز ابلاغ نشده است

دبیر انجمن صنایع نساجی ایران در ادامه با بیان اینکه مصوبه لغو پیمان‌سپاری ارزی هنوز ابلاغ نشده است، گفت: این موضوع بیش از یک ماه پیش به تصویب هیئت دولت رسید، ولی هنوز ابلاغ نشده است.

وی ادامه داد: بخشنامه مربوط به افزایش حقوق گمرکی، یک ماه بعد از موضوع لغو پیمان‌سپاری ارزی مصوب شد ولی زودتر از این مصوبه، ابلاغ شده است و تولیدکنندگان همچنان منتظر ابلاغ مصوبه مربوط به پیمان‌سپاری ارزی هستند.

وی توضیح داد: در حال حاضر صورت‌های مالی سال ۹۱ واحدهای صادراتی بر مبنای بخشنامه سال گذشته در مورد نحوه شناسایی درآمدهای حاصل از صادرات محاسبه می‌شود و بر همین اساس نیز از درآمد صادراتی تولید‌کنندگان، مالیات دریافت می‌شود.

به گفته حائری، طبق اعلام گمرک هنوز مصوبه لغو پیمان‌سپاری ارزی به این دستگاه ابلاغ نشده و بر همین اساس، کالاهای صادراتی نیز از مالیات معاف نشده‌اند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×