اخبار فرش ماشینی

واگذاری شرکت فرش کرمان به بخش خصوصی ظرف یک ماه آینده

 

استاندار کرمان از واگذاری شرکت فرش کرمان از سوی بانک تجارت ایران به بخش خصوصی استان، خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کویر، «علیرضا رزم‌حسینی» عصر دیروز(یکشنبه ۱۲ بهمن‌ماه) در جریان بازدید از شرکت فرش کرمان، با حضور در دومین جلسه‌ی ستاد دهه‌ی فجر صنایع‌دستی با ذکر این مطلب که شرکت فرش کرمان روزگار بدی را سپری می‌کند، افزود: در نخستین جلسه‌ای که با هدف احیای صنعت فرش کرمان برگزار شد سعی بر آن بود تا با دریافت سفارشی، این شرکت به روزهای سابق برگردد که در مذاکره با ستاد عتبات عالیات بنا شد با انجام سفارش بافت فرش برای مرقد مطهر ائمه‌ی اطهار، آن شادابی سابق به این مجموعه بازگردد.

وی با بیان اینکه مایه‌ی ننگ است که کشوری مانند چین دست به بافت فرش با نقشه و طرح ایرانی زده و به کشور خودمان صادر می‌کند، ادامه داد: فرش دستخوش بی‌محبتی‌هایی شده است، مجموعه‌ی شرکت فرش نیز از این مشکلات به دور نیست، باید با هم‌افزایی همه‌ی ارگان‌های مربوطه صنعت فرش را احیا و زندگی مجدد را به این مجموعه هدیه داد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه بخش خصوصی می‌تواند به خوبی در احیای شرکت فرش کرمان و نیز صنعت مربوطه، نقش‌آفرینی کند، تصریح کرد: استانداری کرمان نیز با جدیت به‌دنبال احیای این مجموعه که بخشی از فرهنگ و آبروی کرمان است، خواهد بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رزم‌حسینی با تأکید بر اینکه باید شرکت فرش کرمان برای کاربری باغ موزه فرش و قطعاً در اختیار صنعت فرش قرار گیرد، خاطرنشان کرد: باید همه‌ی دستگاه‌های اجرایی به جهت آنکه کرمان به جایگاه اصلی خود برسد، اهتمام ورزند.

به گزارش ایسنا، در ادامه این جلسه مقرر شد ظرف یک ماه آینده شرکت فرش کرمان از سوی بانک تجارت ایران به بخش خصوصی واگذار شده و در خصوص سازوکار احیای آن اقداماتی شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×