اخبار فرش ماشینی

حضور گروه صنعتی نیکو در نمایشگاه ایندکس سوییس

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نمایشگاه ایندکس که از جمله معتبرترین نمایشگاه های منسوجات بی بافت در جهان به شمار میرود و هر ۳ سال یکبار در ژنو ، سوییس برگزار می شود امسال. گروه صنعتی نیکو تنها غرفه گذار ایرانی این نمایشگاه بود.که برای دوین بار در این نمایشگاه شرکت می جست ، در ادمه متن گفتگو با مهندس نگاری مدیر پروژه این شرکت را از نظر می گذرانید:

الیاف نانوسیلور برای اولین بار در ۴ گرید مختلف در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت و حتی از بخش R&D شرکت های بزرگ بین المللی همچونP&G  برای دریافت نمونه مراجعات زیادی داشتیم. طبق بررسی ما تنها عرضه کننده الیاف PP نانو سیلور در ایندکس گروه نیکو بود. این الیاف می تواند در آینده بخش عمده ی از نان وون های  بهداشتی را به خود اختصاص دهدالیاف دو جزئی با پایه PP/PE و PET/PP و   PET/PE    با دنیر  ۱.۷الی ۶.۷   dtex از دیگر محصولات ما در ایندکس بود که برای تولید لایی اکوزیشن ولایی ترموباند با کیفیت بالاتر و کلاً لایه های ایرتروباندینگ کاربرد دارد.الیاف Shortcut پلی پروپیلن و پلی استر  با  ظرافت های مختلف که مورد مصرف آن در استحکام بخشی و جلوگیری از ترک بتن می باشد و نیز در ساخت لوله ها ی بتنی  کاربرد فراوان دارد . این الیاف  ازسوی دانشگاه نساجی ESAIT فرانسه (بخش تحقیقات) مورد استقبال قرار گرفت تا در بخش R & D برای تولید نوعی فیلتر این الیاف را جایگزین مواد قبلی  نمایند و قرار شد گروه صنعتی نیکو با مرکز تحقیقات دانشگاه فوق همکاری نماید .

 

در این نمایشگاه ارائه کنندگان محصولات ۱۰۰% پنبه ای اندک بودند، گروه صنعتی نیکو با شعارWe realize your cotton dreams و ارائه منسوج بی بافت ۱۰۰% پنبه ای با قدرت جذب ۱۲۰۰% که برای انواع دستمال و حوله های خانگی، بیمارستانی، بهداشتی، آرایشی و صنعتی بصورت خشک و مرطوب مناسب است در ایندکس حضور یافت.انواع محصولات اسپان لیس در وزن ۳۵ الی ۱۵۰ گرم در متر مربع و عرض های مختلف و با ترکیبات متفاوت با الیاف ویسکوز- پلی پروپیلن- پنبه و پلی استر بصورت ساده و طرح دار، مخصوص دستمال های مرطوب بهداشتی- آرایشی و بیمارستانی از دیگر محصولات ما در این نمایشگاه بود.در همین راستا انواع خاصی از اسپان لیس تقویت شده با لایه های مخصوص جهت حفاظت محصولات کشاورزی از آفت ها و همچنین برای لایه ی زیرین چرم مصنوعی و پارچه های جیر مصنوعی (فلوک) و نیز اسپان لیس روکش شده جهت مصارف بیمارستانی و استفاده در صنایع اتومبیل ارائه گردید.گروه صنعتی نیکو از حضور قدرتمند و پرتوان در چنین نمایشگاه های بزرگی اهداف اصلی زبر  را پیگیری می نماید:۱ –  ورود به  بازارهای جدید و جذب  مشتریان جدید و کسب سهم بیشتری از بازار  ۲-افزایش سطح اعتبار و اطمینان در بین مشتریان فعلی۳ –  معرفی و تحکیم نام تجاری (برند) NIKOO GROUP    در بازار منسوجات بی بافت جهان۴- حضور در بازار رقابتی و ارزیابی پتانسیل های خود ور قبا ذکر این نکته ضروری است که لازمه ادامه حضور در چنین نمایشگاهها و بازارهای رقابتی جهان امروز، آشنایی و تجهیز به تکنولوژی روز و همچنین نوآوری و خلاقیت می باشد.

از نکات قابل توجه حضور ۴ یا ۵ مشتری آمریکایی در غرفه ما بود که با وجود تمام مشکلات تحریم در پی راه حلی برای فرار از تحریم و ایجاد مناسبات برای خرید محصولات یا فروش محصولات خود بودند.از کشورهای حامی تحریم و یا آنهایی که ناخواسته در مسیر و دام تحریم قرار گرفته اند ، کشور هندوستان است که تامین بخشی از مواد اولیه مصرفی ما از این کشور است ولی به دلیل فوق، کالا از هندوستان به بندر جبل علی حمل می شود  و  به ایران. بدیهی است بدین طریق با افزایش و تحمیل هزینه های اضافی عملاً قیمت تمام شده افزایش یافته و رقابت را غیر ممکن می کند و در برخی موارد با تمام تلاش هایی که می شود از بازار خارج  می شویم.در حال حاضر فروشندگان مواد اولیه در کشورهایی که حامی تحریم نیستند به دلیل ریسک بالا و عدم ثبات شرایط اقتصادی تماماً تمایل به معاملات نقدی به صورت ۱۰۰% پیش پرداخت دارند و حتی اکثراً خواهان پرداخت بصورت حواله تلگرافی TT هستند. و صد البته بدیهی است که در این شرایط نقدینگی بسیار بالایی مورد نیاز است که همان مشکل اصلی و پاشنه آشیل صنایع داخلی کشورمان است.در بخش فروش هم مشکلات مشابه وجود دارد. خریداران به دلیل وجود ریسک بالای خرید از ایران با احتیاط عمل می کنند و عملاً دیده شده با وجود ارائه قیمت مناسب از طرف ما حاضر به پرداخت قیمت بالاتر هستند و ترجیح می دهند ریسک کمتری را بپذیرند و از کشور دیگری خرید نمایند.با وجود تمام این مشکلات که برای کلیه دست اندرکاران صنعت خصوصا صنعت نساجی در ایران روشن است در این نمایشگاه ضمن گسترش  بازار خود در اروپا موفق به کسب بازارهای جدید در آسیا ، خاورمیانه و آفریقا شدیم و حتی چندین درخواست نمایندگی توزیع و فروش محصولات در کشورهای آفریقایی را داریم که در دست مطالعه است.  

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×