اخبار نساجی

ابلاغ رسمی لغو تعهد ارزی صادرکنندگان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ابلاغ رسمی لغو تعهد ارزی صادرکنندگان

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت از لغو تعهد ارزی صادرکنندگان طبق مصوبه جدید هیات دولت خبر داد.

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت از لغو تعهد ارزی صادرکنندگان طبق مصوبه جدید هیات دولت خبر داد و گفت:‌ از این پس صادرکنندگانی که متقاضی دریافت جایزه صادراتی نیستند، هیچ تعهد ارزی نخواهند داد.

حسین حسینی محمدی با اشاره به اینکه طبق مصوبه جدید هیات دولت صادرکنندگان غیرمتقاضی دریافت جایزه صادراتی از دادن هرگونه تعهد ارزی معاف شده‌اند، گفت: البته صادرکنندگانی که متقاضی دریافت جایزه صادراتی باشند، باید همچنان از چهار طریق احصا شده، ارز خود را به چرخه اقتصادی کشور بازگردانند.

وی افزود: این چهار روش عبارتند از: ‌واردات در مقابل صادرات، سپرده‌گذاری ارزی در سیستم بانکی، پرداخت بدهی ارزی خود یا دیگران به سیستم بانکی و واگذاری ارز به بانک‌های عامل یا صرافی‌های مجاز که مورد چهارم به تازگی اعلام شده است.
مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت همچنین با بیان اینکه طبق مصوبه جدید دولت معافیت مالیاتی صادرکنندگان نیز برقرار شده است، گفت: براین اساس دو بخشنامه‌ قبلی درباره لغو معافیت مالیاتی صادرکنندگان در سال گذشته منتفی شدند.
محمدی افزود: سپردن تعهد ارزی و لغو معافیت مالیاتی دو دغدغه صادرکنندگان طی چند ماه گذشته بود که خوشبختانه با توجه به مصوبه اخیر دولت این دو دغدغه برطرف شدند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مصوبه شماره ۱۴۷۲۶۵/ت/۴۹۸۶۷ مورخ ۱۲ آذرماه سال ۱۳۹۲ هیات وزیران به شرح زیر ابلاغ شده است:

«هیات وزیران در جلسه مورخ ۱۹ آبان‌ماه سال ۱۳۹۲ بنا به پیشنهاد بانک مرکزی و به استناد اصل یکصدو سی و هشتم قانون اساسی تصویب کرد:

۱- بانک مرکزی موظف است با همکاری نمایندگان عضو کارگروه سامانه ارزی ظرف سه ماه امکانات فنی و اجرایی لازم برای تکمیل اطلاعات بخش صادرات در آن سامانه را فراهم کند.

۲- بانک مرکزی و وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی (گمرک) و صنعت، معدن و تجارت موظفند با هماهنگی لازم، تمهیدات مقتضی برای ورود اطلاعات مربوط به صادرات کشور در سامانه ارزی و امکان پایش درآمدهای ناشی از صادرات را فراهم کنند.

۳- ارائه هرگونه جوایز صادراتی به صادرکنندگان، منوط به استفاده از ارز حاصل از صادرات در چرخه تجاری کشور است. منظور از استفاده از ارز حاصل از صادرات در چرخه تجاری کشور عبارت است از:

الف- انجام واردات در مقابل صادرات توسط صادرکننده یا اشخاص دیگر.
ب- پرداخت بدهی ارزی صادرکننده یا اشخاص ثالث به بانک‌ها.
پ- فروش ارز حاصل به بانک‌ها یا صرافی‌های دارای مجوز از بانک مرکزی.
ت- سپرده‌گذاری ارزی نزد بانک‌ها.

۴- بانک سپرده‌پذیر موظف است در صورت تقاضای سپرده‌گذار برای استفاده از ارز سپرده در هر یک از موارد موضوع جزءهای (الف) تا (ت) بند ۳ اقدام کند.
با صدور این بخشنامه، مفاد بخشنامه‌های ۱۰ آبان‌ماه سال ۱۳۹۱ و ۲۵ دی‌ماه ۱۳۹۱ کان‌لم‌یکن اعلام ‌شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×