اخبار فرش ماشینی

درآمدزایی بیش از ۶۹ میلیارد ریالی فرش دستباف در چهارمحال و بختیاری

رئیس اداره فرش چهارمحال و بختیاری گفت: فروش تولیدات فرش دستباف در این استان افزون بر ۶۹ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال درآمدزایی داشته است.

علیرضا شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار کرد: اصالت نقشه، ثبات رنگ، دقت بافت و برخورداری از نقوش اصیل از ویژگی‌های بارز و شاخص فرش‌های استان محسوب می‌شود.

وی گبه، یلمه، فرش بختیاری و فرش نایینی را از مهم‌ترین سبک‌های تولید فرش دستباف چهارمحال و بختیاری برشمرد و گفت: سالانه ۵ میلیون مترمربع فرش در کشور تولید می‌شود که ۴۰۰ هزار مترمربع آن سهم استان چهارمحال و بختیاری است.

شیخی با بیان اینکه بافت هر مترمربع فرش دستباف به طور متوسط ۶۰ روز طول می‌کشد، افزود: سالانه هر بافنده در این استان به طور میانگین چهار متر فرش می‌بافد.

رئیس اداره فرش چهارمحال و بختیاری با اشاره به میزان صادرات فرش استان به خارج از کشور، گفت: ۸۰ درصد از تولیدات فرش دستباف استان به خارج از کشور صادر می‎شود.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، آمریکای جنوبی، چین، آلمان و برخی دیگر از کشورهای اروپایی از بازارهای هدف فرش دستباف استان هستند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

شیخی با اشاره به تولیدات فرش دستباف استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۸۶ هزار مترمربع انواع فرش‌های دستباف در این استان تولید شده که بیش از ۶۹ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال درآمدزایی برای استان داشته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×