اخبار نساجی

حرکت بازار آتی سکه، روی خط تردید

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

حرکت بازار آتی سکه، روی خط تردید

هیجان بازار ارز در ساعات ابتدایی دیروز در بازار آتی سکه تاثیر گذاشت؛ به طوری که تا قبل ازظهر روند مثبت بازار به ۵ درصد هم رسید.

البته این روند در ساعات میانی روز و خروج بعضی از معامله‌گران از بازار و در نهایت تغییر جهت قیمت دلار در بازار ارز، متوقف شد؛ به‌طوری‌که روند مثبت بازار از ۵ درصد به ۲ درصد رسید. به گفته کارگزاران بازار آتی، بعضی از خریداران با هدف مشخص شدن برخی موارد تاثیرگذار بر بازار سکه و ارزیابی دقیق‌تر آینده و در نظر گرفتن این تحولات در عرصه سیاست و امور اقتصادی، ترجیح دادند فعلا از بازار خارج شده و پس از مشخص شدن این موارد دوباره برای ورود به بازار تصمیم بگیرند.

به گفته یکی از کارشناسان بازار آتی سکه، در شرایطی که نوسان آتی بازار نقدی سکه در اختیار معامله‌گران نیست و عوامل خارجی دیگری همچون تصمیم‌گیری‌ها در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی بر بازار تاثیر می‌گذارد، خروج از بازار اقدامی منطقی و قابل قبول محسوب می‌شود و نمی‌توان آن را عملکرد منفی بازار ارزیابی کرد و بالعکس نشان‌دهنده آگاهی فعالان بازار و خریداران است.

البته به عقیده کارشناسان، معامله‌گران بازار آتی در هر صورت، چه در شرایط مثبت و چه در شرایط منفی، وارد بازار خواهند شد، اما ترجیح می‌دهند همه موارد شفاف شود و بعد وارد شوند. البته پیش‌بینی‌های متفاوتی در مورد آینده وجود دارد برای مثال بعضی‌ها معتقد هستند کف قیمت سکه نقدی در صورتی که بازار از این سردرگمی بیرون بیاید و روند قیمت‌ها از التهاب خارج شود به ۵۵۰ هزار تومان کاهش خواهد یافت و سکه تیر ماه هم در حدود ۶۲۰ هزار تومان قیمت خواهد خورد، اما اگر التهاب بازار پس از این دوره ادامه پیدا کند نمی‌توان سقف قیمت برای آن پیش‌بینی کرد. در نهایت به نظر می‌رسد بیشتر معامله‌گران بازار آتی بیشتر در انتظار گذر از این دوران سردرگمی و شفاف‌تر شدن موارد تاثیرگذار بر بازار هستند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×