اخبار نساجی

اختصاص ارز مبادله‌ای به کالاهای اولویت۹

 

اختصاص ارز مبادله‌ای به کالاهای اولویت9

وزیر صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد کرد که تولیدکنندگان کوچک و متوسط در شرایط کنونی با ایجاد کنسرسیوم قدرت تولید و صادرات خود را افزایش دهند.

مهدی غضنفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌که امسال به دلیل شرایط ارزی به وجود آمده صادرات مزیت دوچندان پیدا کرده است، افزود: افزایش نرخ ارز در سال جاری باعث شده تا محصولات تولیدی بسیاری از کارگا‌ه‌ها مزیت صادراتی پیدا کند، در حالی که قبلا چنین شرایطی وجود نداشت.

او با اشاره به این‌که اولویت اصلی در سال جاری استفاده حداکثری از سرمایه‌گذاری‌های قبلی انجام شده در حوزه صنعت و معدن است، گفت:‌ مدل ذهنی بسیاری از متخصصان این است که باید با سرمایه‌گذاری‌های جدید مشکل برخی صنایع مانند صنایع دریایی را حل کرد اما من معتقدم سرمایه‌گذاری‌های زیادی در سال‌های قبل انجام شده که در حال حاضر اولویت استفاده از این سرمایه‌گذاری‌ها است که پیشتر محصول آن‌ها صرفه اقتصادی نداشت و زیر ظرفیت کار می‌کردند.

او با ارائه این پیشنهاد که بهتر است تولیدکنندگان کوچک و متوسط با ایجاد کنسرسیوم قدرت تولید و صادرات خود را افزایش دهند، افزود: این کنسرسیوم‌ها در صورت تشکیل نیاز چندانی به سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی ندارند و تنها باید سرمایه در گردش موردنیاز آن‌ها را تامین کرد که این کار وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به این‌که کلیه اولویت‌های ۳ تا ۹ مشمول دریافت ارز مبادله‌ای هستند، افزود: در مورد اولویت ۹ نیز به مرکز مبادلات ارزی اعلام کرده‌ایم که واردکنندگان این گروه برای واردات باید ارز مبادله‌ای دریافت کنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×